۲۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۴

امام جمعه دماوند:

راهپیمایی اربعین تجلی هم دلی حسینی برای ظهور مهدوی است

راهپیمایی اربعین تجلی هم دلی حسینی برای ظهور مهدوی است

دماوند- امام جمعه دماوند گفت: راهپیمایی اربعین تجلی هم دلی حسینی برای ظهور مهدوی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه امروز دماوند طی سخنانی با اشاره به مسائل خاورمیانه به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: عربستان هیچ اراده ای برای مذاکره ندارد، چرا که تحت اشراف آمریکا است، اما ایران برای حل مشکل یمن طرح ۴ ماده ای دارد و نیز راه مذاکره با ایران از یمن می گذرد.

وی برقراری آتش بس در یمن و توقف کلیه حملات نظامی خارجی، ارسال فوری و بدون وقفه کمک های انسان دوستانه و پزشکی به یمن، از سرگیری گفتگوهای ملی یمنی تحت هدایت مردم و تشکیل دولت فراگیر وحدت ملی یمن را ۴ بند طرح ایران دانست و گفت: حمله به نفتکش ایران بی جواب نخواهد ماند و پاسخ به این حمله غافلگیرانه، کوبنده و قاطع خواهد بود.

امام جمعه دماوند با بیان این که امنیت خایج فارس برای همه و ناامنی آن نیز برای همه است، افزود: حمله به نفتکش ایرانی با هدف انتقام از شکست های پیاپی دشمن از جبهه مقاومت است، آمریکا و دوستانش می خواهند، ایران را عصبانی کنند، اما ایران صبور است و هوشمندانه عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به ۲۶ مهرماه و آغاز هفته تربیت بدنی اظهار داشت: ورزشکاران باید به طور هم زمان به تقویت و تربیت روح و جسم به طور هم زمان توجه داشته باشند و از سوی دیگر جامعه ورزش می بایست، مورد توجه همه مسئولین باشد، چرا که ورزش عاملی موثر برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی مخصوصا اعتیاد است.

فتاح دماوندی اضافه کرد: در اسلام به ورزش به ویژه ورزش های شنا و اسب دوانی و تیراندازی و کشتی سفارش شده است.

خطیب جمعه دماوند به راهپیمایی پرشور اربعین حسینی در سال جاری اشاره کرد و افزود: میلیون ها نفر با گام های استوار و دل های عاشق به سوی کربلا در حرکتند، راهپیمایی اربعین تجلی هم دلی حسینی برای ظهور مهدوی است، این زیارت مصداق وفای به عهد و مقدمه قیام امام عصر(عج) است.

امام جمعه دماوند سپس به نامه ای که ۱۰۲۹ سال قبل امام عصر(عج) به شیخ مفید نوشته اند، اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند « اگر شیعیان ما، که خداوند آنان را بر اطاعتش توفیق عنایت فرماید، در وفای به عهدی که بر عهدۀ آنان است، یک‌دل می‌شدند، میمنت ملاقات با ما از آنان به تأخیر نمی‌افتاد و سعادت دیدار ما زودتر نصیبشان می‌گشت. »

وی با بیان این که تا ما نخواهیم و تلاش نکنیم، حق بر جای خویش قرار نمی گیرد، گفت: جز با تلاش حکومت به دست اهلش نمی رسد.

کد خبر 4749933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha