۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۱۸

معاون استاندار فارس در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی:

تلاش های کتابخانه های عمومی در حوزه زیرساختی و ترویجی چشمگیر است

تلاش های کتابخانه های عمومی در حوزه زیرساختی و ترویجی چشمگیر است

شیراز- معاون استاندار فارس در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی عنوان کرد: تلاش های کتابخانه های عمومی در حوزه زیرساختی و ترویجی چشمگیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس، ظهر یکشنبه به ریاست سید احمد احمدی زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری فارس؛ کیوان نیازی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس، روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش استان؛ علی خرمی، رئیس شورای اسلامی استان فارس؛ مهدی امید بخش، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس، امیرحسین جمشیدی، مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس، اعضای حقیقی انجمن  و نمایندگان دیگر دستگاه ها برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت مجموعه کتابخانه های عمومی، گفت: تلاش های کتابخانه های عمومی در حوزه ترویجی و زیرساختی به ویژه در زمینه  جذب خیرین، تکمیل پروژه های کتابخانه ای؛ ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه و برنامه ریزی و اجرای های برنامه های گوناگون فرهنگی و ترویجی ستودنی است که نمونه آن افتتاح همزمان چهار کتابخانه در هفته دولت در لارستان بود.

احمد احمدی زاده با تصریح اینکه شیراز سومین حرم و پایتخت ادبی و فرهنگی ایران است، گفت: با توجه به اهمیت شهر شیراز و سابقه تاریخی و فرهنگی و پتانسیل های این شهر، یکی از مواردی که به آن توجه نشده،  بحث کتابخانه هاست. این در حالی است که توجه به زیرساخت های کتابخانه ای می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه پرونده زمین کتابخانه مرکزی شیراز هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است، از دفتر فنی استانداری خواست که هرچه سریع تر تکلیف زمین بلوار نیایش برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز، در کمیسیون ماده پنج مشخص شود.

احمدی زاده همچنین با بیان اینکه ۲۲شهرستان فارس هنوز کتابخانه ندارند، گفت: در برخی از این شهرها اقداماتی انجام شده است که باید پیگیری شود؛ استانداری نیز با فرمانداران شهرستانهایی که شهرهای فاقد کتابخانه دارد مکاتبه خواهد کرد تا ظرفیت سنجی انجام شود. در این راستا باید از ظرفیت خیرین نیز استفاده کرد.

معاون استاندار فارس با اعلام اینکه با شرکت عمران صدرا مکاتبه می شود تا هرچه سریع تر عملیات ساخت کتابخانه   شهر صدرا آغاز شود، اضافه کرد:  در شهرهای خان زنیان، داریون و مادر سلیمان نیز ساختمان های مجمتع فرهنگی اداره کل ارشاد می تواند در اختیار کتابخانه قرار گیرد که رایزنی های لازم در این خصوص با اداره کل ارشاد انجام خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس نیز در  این نشست به مصوبات جلسه پیشین اشاره کرد و با تصریح اینکه بررسی همزمان دو زمین در بلوار نیایش و میدان فهمیده برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز از مصوبات دومین جلسه انجمن و دستور استاندار فارس بود، گفت: پیگیری های لازم برای این دو زمین انجام شده است. زمین بلوار نیایش در حال حاضر در انتظار تشکیل کمیسیون ماده پنج استان است؛ اما زمین میدان شهید فهمیده، علی رغم پیگیری ها، شهرداری شیراز همکاری لازم را نداشته است.

روح الله منوچهری از آغاز مقدمات بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز نیز خبر داد و گفت: پیرو مصوبه جلسه پیشین انجمن، مقدمات بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب انجام شده است؛ این کتابخانه اکنون به ساختمان شورای اسلامی شهر شیراز منتقل و اسناد مناقصه آن آماده شده است. همچنین ستاد بازآفرینی شهری نیز برای پرداخت یک سوم هزینه بازسازی این کتابخانه اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه کتابخانه های عمومی استان، گفت: فارس، بیشترین تعداد کتابخانه عمومی نهادی را دارد و در عین حال بیشترین تعداد شهر فاقد کتابخانه نیز متعلق به این استان است. برای حل این مشکل با خیرین، استانداری، آموزش و پرورش، دانشکده علوم پزشکی، راه و شهرسازی و دیگر دستگاه ها مکاتبه شده که خوشبختانه در برخی از این شهرها پروژه هایی آغاز شده است.

به گفته وی بحث ساخت کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه، موضوع مهمی است که باید فرمانداران در جلسه انجمن شهرستان درباره آن برنامه ریزی کنند. 

کد خبر 4751357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha