۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۲۲:۱۰

رئیس اتحادیه صنف عسل و لبنیات اردبیل مطرح کرد:

افزایش نظارت بر تولید عسل سبلان/ لزوم ارتقای صنایع تبدیلی

افزایش نظارت بر تولید عسل سبلان/ لزوم ارتقای صنایع تبدیلی

اردبیل - رئیس اتحادیه صنف عسل و لبنیات استان اردبیل گفت: با هدف جلب رضایتمندی خریداران و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی نظارت بر تولید و قیمت گذاری عسل سبلان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، فردین صفوی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل عنوان کرد: به منظور جلوگیری از هر گونه سوء‌استفاده و جلب رضایتمندی خریداران نظارت بر قیمت گذاری، تولید و همچنین کیفیت سنجی عسل‌های تولید شده در استان اردبیل افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: بدین منظور گشت مشترکی متشکل از نمایندگان فرمانداری، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و اتحادیه صنفی عسل فروشان استان اردبیل تشکیل شده و نظارت‌های لازم را انجام خواهند داد.

رئیس اتحادیه صنف عسل و لبنیات استان اردبیل یادآور شد: چنانچه مصرف کنندگان هر گونه شکایتی در خصوص قیمت و کیفیت عسل داشته باشند می‌توانند موارد را به اتحادیه عسل فروشان استان اطلاع دهند تا پیگیری‌های لازم با مشارکت مردم انجام پذیرد.

کشورهای حاشیه خلیج فارس مشتری عسل سبلان می‌شوند

صفوی ادامه داد: یکی از مهمترین بازارهای هدف فروش عسل اردبیل کشورهای حوزه خلیج فارس است.

وی یادآور شد: اخیرا با برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی به میزبانی «اربیل عراق» عسل استان اردبیل توانست در بین تمام فروشندگان و غرفه‌های حاضر رتبه اول را در بخش «عسل‌های باکیفیت» به خود اختصاص دهد.

رئیس اتحادیه صنف عسل و لبنیات استان اردبیل تصریح کرد: بنا به ویژگی‌های خاص عسل استان اردبیل در صورت برند سازی، توجه به صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب تولید و فروش آن در کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای همجوار می‌تواند به ارز آوری و اشتغال نیز کمک کند.

ضعف‌ در راه اندازی صنایع تبدیلی

رئیس اتحادیه صنف عسل و لبنیات استان اردبیل به ضعف استان اردبیل در حوزه صنایع تبدیلی اشاره کرد و یادآور شد: نیازمند ارتقای صنایع تبدیلی برای افزایش صادرات و توجه به بسته بندی مناسب عسل‌های تولیدی هستیم.

صفوی در ادامه به جایگاه ویژه عسل سبلان از لحاظ ارزش تغذیه‌ای اشاره کرد و افزود: در بخش نظارت‌ها علاوه بر جلوگیری از فروش عسل‌های نامرغوب، با فروشندگان بدون مجوز در حریم جاده‌ها برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر افزایش سرانه مصرف عسل در استان و تبیین ارزش تغذیه‌ای آن، یادآور شد: فرهنگسازی رسانه‌ها در بهره مندی بیش از پیش مردم از عسل خالص و طبیعی به عنوان مکمل غذایی می‌تواند راهگشا باشد.

صفوی در ادامه بر لزوم افزایش نظارت‌ها بر فروشندگانی که از طریق بستر فضای مجازی اقدام به فروش عسل‌ می‌کنند تأکید کرد.

تولید بیش از ۶ هزار تن عسل در اردبیل

رئیس اتحادیه صنف عسل و لبنیات استان اردبیل به رتبه سوم استان اردبیل در تولید و عرضه عسل در کشور اشاره کرد و یادآور شد: به صورت سالانه در حدود ۶ هزار و ۲۰۰ تن عسل در استان اردبیل تولید می‌شود.

صفوی تأکید کرد: عسل اردبیل به دلیل اینکه دارای موم نیز است، درصد تقلب در تولید عسل را به صفر می‌رساند و این در شرایطی است که در عسل‌های شهد دار امکان تقلب وجود دارد.

به گفته وی برند سازی عسل سبلان به دلیل برخورداری استان اردبیل از بیش از ۲۷۰ نوع گیاه شهدزا و دارویی می‌تواند در اشتغال زایی و رونق اقتصادی منطقه نیز موثر واقع شود.

کد خبر 4752742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha