۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۷

استاندار یزد:

راه توسعه استان یزد از مسیر توجه جدی به فناوری می‌گذرد

راه توسعه استان یزد از مسیر توجه جدی به فناوری می‌گذرد

یزد ـ استاندار یزد گفت: برای توسعه استان یزد نیازمند توجه جدی به فناوری هستیم و معتقدیم راه توسعه از مسیر فناوری می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی، پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری یزد با بیان اینکه یزد یک استان صنعتی است اما در زمینه تامین آب، اشتغال نیروی تحصیلکرده، آلودگی هوا و ... دچار مشکل است، اظهار داشت: برای بهبود این روند باید صنایع دانش بنیان را ارتقاء داد.

وی بیان کرد: برای توسعه استان نباید به دنبال صنایع آب‌خواه و آلاینده باشیم بلکه باید با توسعه صنایع دانش بنیان علاوه بر ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، محیط زیست استان را نیز حفظ کنیم.

طالبی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری یزد تاکنون تعامل خوبی با شرکت‌های مستقر در پارک و مدیران استان داشته و این تعامل می‌تواند در توسعه صنایع دانش بنیان بسیار اثرگذار باشد و امیدواریم همین رویه را از این پس نیز شاهد باشیم.

استاندار یزد تاکید کرد: پارک علم و فناوری باید نسبت به مسائل استان دغدغه داشته باشد و با توسعه دانش بنیان‌ها، رویه‌ای که تاکنون در پارک وجود داشته را دنبال و تقویت کند.

وی ادامه داد: تصدی پارک‌های علم و فناوری بسیار مهم است و نقش آفرینی پارک در فعالیت ها اننتظاری است که از این مجموعه داریم.

طالبی تصریح کرد: اعتقاد داریم راه توسعه استان از مسیر فناوری می‌گذرد بر این اساس استان یزد نیازمند توجه جدی به حوزه فناوری است.

وی تاکید کرد: اگر این مهم محقق شود، هم اشتغال متناسب با جمعیت بیکار بومی تحصیلکرده ایجاد می‌شود و هم نیازهای جامعه برطرف می شود بنابراین پارک علم و فناوری باید به دنبال ظرفیت سازی باشد.

طالبی با بیان اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه به یک شعار کلیشه ای تبدیل شده است، افزود: اکنون این مقوله باید از شعار خارج و به عمل نزدیک شود زیرا کشور ما در حال تحمل تحریم‌هاست و برای عبور از این شرایط باید ایده‌های جوانان را در مسیر تولید قرار دهیم.

به گزارش مهر، در این مراسم از تلاش‌های داریوش پورسراجیان تجلیل و محمدمهدی لطفی به عنوان رئیس پارک علم و فناوری یزد معرفی شد.

کد خبر 4753406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha