انتقاد وزارت بهداشت یمن از بی تفاوتی سازمان ملل در قبال متجاوزان

انتقاد وزارت بهداشت یمن از بی تفاوتی سازمان ملل در قبال متجاوزان

سخنگوی وزارت بهداشت یمن با اشاره به اینکه یمنی ها به علت ادامه توقیف کشتی ها از سوی متجاوزان می میرند، از بی تفاوتی سازمان ملل انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت یمن امروز چهارشنبه اعلام کرد: مردم در نتیجه نرسیدن به بیمارستانها به علت نبود وسایل نقلیه از بین می روند و این به علت آن است که کشتی ها حامل مشتقات نفتی از سوی متجاوزان توقیف است.

وی افزود: اقداماتی که سازمان ملل باید برای ممانعت از این اقدامات مشتقات نفتی به عمل آورد، کجاست؟

شایان ذکر است که یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن چندی قبل هم اعلام کرده بود: در صورتی که ائتلاف متجاوز به ممانعت از ورود کشتی‌های حامل سوخت به یمن ادامه دهد ۹۰۳ مرکز پزشکی خصوصی با فاجعه بهداشتی روبرو خواهند شد. تعداد تأسیسات بهداشتی بخش خصوصی که از نبود مشتقات نفتی خسارت دیده‌اند ۱۸۳ بیمارستان، ۱۶۵ درمانگاه و ۵۵۵ مرکزی پزشکی است. در سایه ادامه حملات و محاصره یمن، بخش خصوصی در حال حاضر به ۶۰ درصد مردم خدمات پزشکی ارائه می‌دهد. ادامه توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی به معنا اعدام صدها هزار بیمار از زن، مرد و کودک است.

چندی پیش هم شرکت نفت یمن اعلام کرد که اقدام ائتلاف سعودی در ادامه توقیف کشتی‌های حامل سوخت و ممانعت از ورود آن‌ها به بندر الحدیده برای تامین سوخت حیاتی‌ترین تاسیسات یمن، این کشور در معرض فاجعه انسانی قرار داده است.

کد خبر 4754807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha