۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۱۸

در گفتگو با مهر اعلام شد:

قیمت نان در فارس افزایش یافت/ استان کمترین تغییر را دارد

قیمت نان در فارس افزایش یافت/ استان کمترین تغییر را دارد

شیراز_رئیس اتحادیه نانوایان شیراز گفت: پس از یک ماه و سه روز از ابلاغیه افزایش قیمت نان در کشور قیمت نان در شیراز و استان فارس تغییر کرد البته کمترین میزان تغییر در کشور متعلق به فارس است.

علیرضا سخنوران شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بیش از یک ماه از ابلاغیه افزایش قیمت نان در کشور می گذرد و استان فارس یکی از آخرین استان های کشور است که نسبت به تغییر قیمت نان اقدام کرده است. 

وی افزود: بیشتر نقاط کشور از ابتدای مهر ماه قیمت فروش نان در آنها تغییر کرده و این تغییر پس از افزایش قیمت در فروش آرد در کشور اعمال شده است. 

او با بیان اینکه اطلاع رسانی پیش تر در خصوص افزایش قیمت صورت گرفته، تاکید کرد: تمامی مصوبات استانی در زمینه افزایش یا کاهش قیمت نان توسط کارگروه آرد و نان استانداری فارس صورت میگیرد و اتحادیه ها تنها مجری مصوبات هستند. 

رئیس اتحادیه نانوایان شیراز اظهار کرد: پس از قیمت گذاری جدید عرضه کنندگان نان در سطح استان. با توجه به قیمت جدید نارضایتی های خود را بیان کرده اما با توجه به قدرت خرید عامه مردم امکان افزایش این قیمت فعلا وجود ندارد. 

او افزود: بر اساس نظر کارشناسان قیمت تمام شده هر قرص نان سنگک در استان فارس باید ١۵٩۵ تومان باشد که بر اساس مصوبه کارگروه آرد و نان قیمت عرضه نان در استان ١۴۵٠ تومان است که قیمت گذاری نان در تهران بیش از ١٨۵٠ تومان بوده است.

وی با تاکید براینکه قیمت جدید بیشتر به نفع مصرف کننده است تا تولید کننده تصریح کرد: قیمت نان سنگک در مجموع ٣٠ درصد و در نان لواش ٢٨ درصد افزایش داشته است. 

سخنوریان افزود: در کل کشور نرخ متوسط افزایش قیمت نان. بین ۴١ الی ۴٨ درصد بوده است و در نان لواش تنها در شهر تهران شاهد افزایش ٧٣ درصدی قیمت گذاری این نان بوده ایم. 

او در پایان متذکر شد: در سایر شهر ها علاوه بر افزایش قیمت شاهد کاهش وزن نان نیز بودیم اما در فارس وزن نان تغییر نکرده و تنها تغییر در میزان قیمت گذاری نان صورت گرفته است 

کد خبر 4756254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مصطفی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
      0 0
      امان از بی اطلاعی. یه سر به سایت ها میزدید، تهرون سنگک ۱۲۰۰ تومن و لواش ۳۰۰ تومن در صورتیکه اینجا سنگک ۱۴۵۰ تومن و لواش ۳۲۰ تومن. البته آزادپزها در تهرون سنگک رو ۱۸۵۰تومن میپزن. چرا بیخودی منت میزارید
      • زیر خط فقر در دولت امید بی تدبیر IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
        0 0
        برادر سنگک آزادپز در تهران بدون کنجد 2000 تومن و با هفت هشت تا دونه کنجد که بهش میزنن 3000 تومن هستش. امان از بی اطلاعی شما