۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۵۶

رئیس فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی:

احیای ورزش‌های بومی با برگزاری جشنواره‌ها میسر می‌شود

احیای ورزش‌های بومی با برگزاری جشنواره‌ها میسر می‌شود

گرمسار - رئیس فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی گفت: میزبانی گرمسار از جشنواره فرهنگی، ورزشی و آئینی اقوام ایران نشان داد که احیای ورزش‌های بومی با جشنواره‌ها میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جعفری شامگاه جمعه در اختتامیه جشنواره آئینی، ورزشی اقوام ایرانی در شهرستان گرمسار و بخش ایوان‌کی ضمن بیان اینکه احیای ورزش‌های بومی با برگزاری جشنواره‌ها میسر می‌شود، تأکید کرد: میزبانی گرمسار از این رویداد مهم کشوری بر این نکته صحه می‌گذارد که با تلاش و اجرای برنامه‌های مشابه می‌توانیم ورزش‌های بومی و محلی ایران اسلامی را بار دیگر احیا و حتی عرضه کنیم.

وی بابیان اینکه ایران مهد ورزش‌های بومی است که هرکدامشان هدف و محوری هستند که به انسان درس زندگی می‌آموزند، افزود: باید در تلاش باشیم تا از این سنت‌ها مراقبت شود.

مجوز پروازهای تفریحی فرودگاه گرمسار صادر شد

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس نیز در ادامه این مراسم ضمن بیان اینکه این شهرستان‌ها ظرفیت‌های عظیمی برای توسعه دارند که گردشگری یکی از آن‌ها است، گفت: مجوز پروازهای گردشگری فرودگاه گرمسار صادرشده تا بتوانیم از ظرفیت‌های گردشگری این منطقه استفاده کنیم.

غلامرضا کتاب همچنین قصر بهرام را یک جاذبه دیدنی در کویر گرمسار دانست و تأکید کرد: این منطقه می‌تواند میزبان تمام گردشگرانی باشند که حتی از کشورهای دیگر به ایران اسلامی سفر می‌کنند چراکه فاصله‌ای چندان با تهران ندارد و از سوی دیگر یک جاذبه طبیعی بسیار زیبا است.

وی بابیان اینکه نیاز است ظرفیت‌های گردشگری گرمسار و آرادان و بخش ایوان‌کی به‌طورجدی‌تر شناسانده شود و در این راه باید از ظرفیت رسانه‌ها نیز بهره برد.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین جشنواره فرهنگی، ورزشی و آئینی اقوام ایرانی با حضور ۱۰ استان از بیست و سوم آبان ماه در گرمسار برگزار شد. لباس، ورزش‌های بومی محلی، صنایع‌دستی و ... در زمره بخش‌های این رویداد فرهنگی و ورزشی بود.

کد خبر 4773007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha