۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۵۱

مسجد جامعی:

شهرداری اماکنی را برای تصفیه خانه‌های محلی در نظر بگیرد

شهرداری اماکنی را برای تصفیه خانه‌های محلی در نظر بگیرد

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد: شهرداری اماکنی را برای تصفیه خانه‌های محلی در نظر بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر ،احمد مسجد جامعی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب گفت: حالا که همکاران از مردم می خواهند رعایت کنند از مسئولان هم می خواهیم بهتر عمل کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: اطلاع رسانی در خصوص افزایش قیمت بنزین مناسب نبود. مردم که غریبه نیستند. می شد برای این قضیه شیوه دیگری در پیش گرفت. اینکه حالا می گویند درآمدهای حاصل از افزایش بنزین صرف چه اموری می شود، خوب است ولی همین را می شد از قبل گفت و افکار عمومی را توجیه و اقناع کرد.

وی افزود: در اینکه افزایش قیمت حامل هیا انرژی ضروری است تردیدی نیست اما شیوه اطلاع رسانی و شیب عمل می توانست درست باشد این شیوه درست نبود. عدم اعتنا به افکار عمومی و تناقضات گفتاری و رفتاری و تصمیمات فی البداهه به گونه ای نباشد که به بی اعتمادی متقابل مردم و مجریان بینجامد.

چه مقدار منابع حاصل از رشد قیمت بنزین صرف حمل و نقل عمومی می شود

مسجد جامعی با اشاره به اینکه دولت اعلام کرده منابع حاصل از رشد قیمت حامل های سوخت به جامعه برگشت داده می شود، گفت: طبیعتاً بخش عمده ای از نیاز امروز جامعه، حمل و نقل عمومی و رفت و آمد شهروندان است. پیشتر هم گفته بودم گزارشی ارائه شود که چه میزان از افزایش قیمت حامل های انرژی صرف گسترش وسایل نقلیه عمومی و رفاه حال مردمی شده که از این وسایل استفاده می کنند. در واقع گزارش عملکردی داده شود که بدانیم چه مقدار از این افزایش قیمت، صرف حمل و نقل عمومی شده و می شود.

ضرورت مشارکت شورایاران در تهیه گزارش شهرداری از اجرای شبکه فاضلاب

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به پیشنهاد خود درباره بند ۳ لایحه حمایت از اجرای شبکه فاضلاب پرداخت و یادآور شد: پیشنهاد من آن است که در انتهای بند اول اضافه شود شهرداری گزارش میزان پیشرفت عملیات اجرایی را سالانه و همراه با جلسات مشترک با نمایندگان شورایاری ها به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهند تا متناسب با اجرای تعهدات توسط شرکت فاضلاب در خصوص تمدید لایحه سالیانه مذکور اقدام شود.

مسجد جامعی در پاسخ به این انتقاد که اجرای شبکه فاضلاب، امری اجرایی است و از حوزه اختیارات شورایاری ها خارج است و علاوه بر آن تعداد شورایاران هم زیاد است و نمی توان از همه آنها نظر گرفت، گفت: شیوه که پیشنهاد کردم اجرایی نیست و نظارتی است. درباره این انتقاد هم که گفته می شود تعداد شورایاری ها زیاد است باید گفت شورایاری ها دارای سلسله مراتب و تشکیلاتی هستند و بنابراین می توان از نمایندگان آنها نظرخواهی کرد و بدین ترتیب شورایاران می توانند این کار را انجام دهند.

وی در توضیح شیوه پیشنهادی خود به نشست رئیس شورای شهر تهران با شورایاران و نمایندگان آنها در منطقه ۱۸ اشاره کرد و خطاب به محسن هاشمی رفسنجانی گفت: جنابعالی در منطقه ۱۸ نشستی داشتید و در واقع جلسات خود را با شهرداری ها و شورایاری های مناطق آزاد گردید که خود جای تشکر دارد. در همین جلسه شما هم حضور داشتید گفته شد ۸۵ درصد شبکه فاضلاب در منطقه ما اجرایی نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در جلسه دیگری که همراه با آقای خلیل آبادی در ری بودم مشاهده شد با آن که شبکه فاضلاب اجرایی شده بود اما نقصی بر نواقص پیشین افزوده بود. بنابراین می گویم ما که کف خیابان نیستم اما می توانیم از افرادی که کف خیابان هستند گزارش بگیریم. این گزارش از شورایاری ها هم به معنای سه هزار نفر نیست بلکه آنها شبکه بندی و سلسله مراتب تشکیلاتی دارند. یعنی این گزارش را با گزارش محلی ترکیب کنیم و گزارش سالانه مبنای تصمیم گیری برای سالهای بعد باشد.

شهرداری اماکنی را برای تصفیه خانه های محلی در نظر بگیرد

مسجد جامعی در ادامه به دیگر پیشنهاد خود در خصوص تصفیه های محلی اشاره کرد و گفت: سازمان فاضلاب بارها گفته که ما آمادگی داریم قرارداد ببندیم ولی زمین در اختیار ما نیست. در این پیشنهاد آورده ایم که شهرداری موظف است ظرف دو ماه از ابلاغ این مصوبه اماکن پیشنهادی برای ایجاد تأسیسات فاضلاب محلی را ارائه کند. یعنی جاهایی را که باید در آن تصفیه خانه های فاضلاب تأسیس شود شهرداری ارائه کند. این پیش بینی در بند دو نشده است.

کد خبر 4774389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha