۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۲۰:۵۶

استاندار آذربایجان غربی:

شاخص های حمل و نقل و آموزش آذربایجان غربی ارتقا یابد

شاخص های حمل و نقل و آموزش آذربایجان غربی ارتقا یابد

ارومیه – استاندار آذربایجان غربی گفت: بهبود شاخص های حمل و نقل و آموزش و رفع محرومیت از شهرستانهای کمتر توسعه یافته در اولویت بودجه بندی استان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی شهریاری عصر دوشنبه در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با اشاره به اینکه صرفه جوئی دستگاه های اجرایی در منابع درآمدی یکی از راهکارهای مهم مدیریت بودجه به منظور گذر از شرایط سخت امروز بشمار می رود افزود: اگر چه وضعیت بودجه سیاستها را در خصوص توجه جدی به اصل صرفه جوئی در منابع سوق می دهد اما در هر حال صرفه جوئی و استفاده درست از منابع یک اصل اساسی در دستیابی به توسعه متوازن و پایدار است.

وی اشاره به سیاست اصلاح قیمت بنزین که به تایید سران سه قوه رسیده ، افزود: با توجه به توانمندی هایی که کشور از آن برخوردار است و در مقاطع مختلف و حساس همواره با سربلندی از آن خارج شده به طور قطع از مقطع فعلی نیز با سربلندی گذر می کنیم و منافع این موضوع عامه مردم را دربرمی گیرد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به اصلاح ساختاری بودجه با رویکرد قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت، توجه جدی به بهبود شاخص های حوزه حمل و نقل و آموزش و نیز توجه به شهرستانهای کمترتوسعه یافته از اولویتهای بودجه بندی استان به شمار می رود.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه تدوین برنامه عملیاتی برای منابع و مصارف در شرایط سخت اقتصادی را از  جمله موضوعاتی برشمرد که می بایست دستگاههای اجرایی نسبت به آن اقدام کنند.

بهنام شهدی ضمن تحلیل شرایط اقتصادی امروز کشور و ارتقای شاخص های اقتصادی استان بویژه در شاخص فلاکت، افزود: دستاوردهای اقتصادی که امروز استان در زمینه های مختلف کسب نموده بستری مهم برای توسعه پایدار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از توزیع اعتبارات سرمایه ای و تملک دارایی و آخرین وضعیت اعتباری استان گفت: از مجموعه یک هزار و ۴۱۵ میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده برای استان در سال جاری  در هفت ماهه امسال بیش از ۹۲ درصد تحقق یافته است.

ناصر حضرتی پر تحقق ۹۵ درصدی درآمدهای مالیاتی در هفت ماهه را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: پیش بینی می شود درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در هشت ماهه به طور ۱۰۰ درصدی محقق شود.

وی ادامه داد: سایر درآمدهای استان نیز ۸۰ درصد تحقق یافته و پیش بینی می شود با تداوم این روند در پایان سال با درآمد مازاد مواجه شویم.

حضرتی پر با بیان اینکه از مجموع ۵۲۲ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای ابلاغی ۵۷ درصد تخصیص یافته است افزود:هیچ مشکلی از بابت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان وجود نداشته و تا پایان سال نیز وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان برنامه ریزی و مدیریت آذربایجان غربی گفت: تا به امروز یک هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی ابلاغی سال ۹۸ بوده که این میزان به غیر از اعتبارات ملی است و در این خصوص جزو استانهای مطلوب کشور به شمار می رویم.

وی در خصوص اجرای پروژه آبهای مرزی نیز گفت: تا به امروز با عنایت مقام معظم رهبری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه های آبهای مرزی ۵ هزار و ۷۴۶ میلیارد تومان هزینه شده که یک هزار و ۷۴۶ میلیارد تومان آن برای احداث تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه تخصیص یافته است.

حضرتی پر در ادامه مدیریت کسری بودجه، ایجاد ثبات در اقتصاد کلان و بهبود معیشت عمومی را از جمله اهداف اصلاح ساختاری بودجه با رویکرد قطع وابستگی به نفت برشمرد و گفت: این شیوه بودجه بندی برای سال آتی منجر به تقویت نهادی بودجه و برنامه محوری می شود.

وی هزینه کرد کارا،درآمد زایی پایدار و ثبات سازی اقتصاد کلان را نیز از جمله محورهای تقویت نهادی بودجه عنوان کرد.

کد خبر 4775498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha