۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۰:۰۲

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج خبر داد؛

کاهش ۵۰ درصدی بار ترافیکی با راه اندازی ایستگاه متروی شهید سلطانی

کاهش ۵۰ درصدی بار ترافیکی با راه اندازی ایستگاه متروی شهید سلطانی

کرج- رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با تاکید بر تلاش برای راه اندازی هرچه سریع‌تر ایستگاه شهید سلطانی گفت که با بهره برداری از این ایستگاه ۵۰ درصد از بار ترافیکی کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل کوزه کنانی بعدازظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از قطار شهری کرج که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور و استاندار البرز انجام شد، ساعت کاری مترو در بهره برداری آزمایشی آن را از ۱۱ الی ۱۴ به فاصله ۲۰ دقیقه اعلام کرد و گفت: در دور دوم سفر ریاست جمهور به استان البرز اوراق مشارکت‌های جدیدی به متروی کرج اختصاص یافت.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با اشاره به تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان و نیز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه طی دو مرحله بیان کرد: در حوزه مالی با مشکلی مواجه نیستیم و پروژه در حال پیشرفت است و در حال حاضر رکورد ساخت ایستگاه را از آن خود کرده‌ایم که نمود آن با تکمیل ایستگاه متروی شهید سلطانی تا ماه آینده خود را نشان خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه در صورت تکمیل ایستگاه‌های میانی، طی چهار ماه آینده خط متروی کرج را به ۱۲ کیلومتر خواهیم رساند، اظهار کرد: با توجه به اینکه تعمیر رام‌های قطار در اولویت ما قرار دارد و پیگیری‌های لازم بدین منظور در حال انجام است و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا از راه‌های مختلف، رام‌های قطار را اجاره یا خریداری کنیم.

کوزه کنانی با تاکید بر تلاش برای راه اندازی هرچه سریع‌تر ایستگاه شهید سلطانی و با بیان اینکه با بهره برداری از این ایستگاه ۵۰ درصد از بار ترافیکی کاهش می‌یابد، اظهار کرد: در دوره ششم شورای شهر تمام تلاش ما بر آن است که شهر من نفس بکشد. تاکنون موفق شده‌ایم به صورت ماهانه یک و نیم کیلومتر از مسیر مترو را راه اندازی کنیم که آن را مدیون شورای شهر، شهرداری و مردم هستیم.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با اشاره به تلاش برای تأمین تجهیزات، ماشین‌های ریلی کمکی و موارد مربتط با الکترومکانیکال و با بیان اینکه قطار شهری کرج یکی از بهترین متروهای کشور خواهد بود، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر آن است تا در مرحله اول دو تا سه رام قطار تهیه و اضافه کنیم و در فازهای بعدی رام‌های قطار تا هفت واگن برسانیم.

وی با اشاره به اینکه نیازمند محل دپو هستیم تا بتوانیم از طریق توافق با دانشگاه خوارزمی، تعمیرات رده بندی قطارها را در آن انجام دهیم، مطرح کرد: طی پنج ماهه اخیر موفق شده‌ایم ۷۵ هزار مترمکعب بتن ریزی انجام دهیم که تاکنون در کشور بی نظیر بوده است. هر مترمکعب مترو به حدود ۱۲۰ تا ۱۴۰ کیلوگرم آرماتور نیاز دارد که این امر با همدلی انجام شده تا مشکل تأمین مصالح نداشته باشیم.

کد خبر 6108553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha