۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۷:۲۲

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:

شورای شهر قزوین آماده همکاری با ارشاد در امور فرهنگی است

شورای شهر قزوین آماده همکاری با ارشاد در امور فرهنگی است

قزوین- رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شورای شهر آماده همکاری با اداره ارشاد در برگزاری نمایشگاههای فرهنگی، هنری و قرآنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای اسلامی شهر قزوین شنبه شب در تالار مردم تشکیل جلسه داد.

حکمت الله داودی در این جلسه گفت: استان قزوین از ظرفیت و پتانسیل فرهنگی بالایی برخوردار است و با تعامل و همکاری دستگاههای مختلف فرهنگی می توانیم فعالیتهای بهتری را برنامه ریزی کنیم.

وی بیان کرد: لازم است در تعامل با شورا و شهرداری در آینده موضوعات فرهنگی شناسایی شود و برای برگزاری رویدادهای مناسبتی از جمله نمایشگاه کتاب، نمایشگاه قرآن، فضای مجازی و جشنواره دیجیتال رضوی که کار جدیدی است هماهنگی لازم صورت گیرد.  

رییس شورای اسلامی شهر قزوین یادآورشد: نگاه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به موضوعات فرهنکی بلند مدت است و ما نیز آمادگی داریم برای اجرای آنها همکاری لازم را انجام دهیم.

در ادامه احد چگینی عضو شورا گفت: لایحه مدیریت یکپارچه و درآمد پایدار که از وعده های رییس جمهور است باید به نتیجه برسد زیرا برای شهرداری ها مهم است و حیات آنها به این منابع بستگی دارد و از طریق نمایندگان مجلس انتظار پیگیری داریم.  

وی اظهارداشت: با توجه به گرانی سوخت و مشکلات تاکسی ها \یشنهاد می شود یک بسته حمایتی برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی داده شود.  

چگینی همچنین خواستار تداوم برنامه دیدار با خانواده شهدا شد و در خصوص چند لایحه مغایرت گرفته شده گفت: تعرفه پارکینگ ها تا سال ۹۷ هیچ افزایشی نداشته و باید افزایش سالانه ۱۰ درصدی اعمال می شد تا یک جا بالا نرود که در این راستا در سال گذشته حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد و امسال هم همین میزان افزایش می تواند اعمال شود.

وی تصریح کرد: افزایش بلیت ورودی دهکده طبیعت از ۵ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان از دیگر مغایرتهاست که این افزایش از سال آینده خواهد بود که برای میهمانان و گردشگران خارجی پیشنهاد می شود با دلار گرفته شود.

فصیحی رامندی دیگر عضو شورا هم گفت: وصیت نامه امام چراغ راهنماست و اگر در این مسیر برویم مشکلی نخواهیم داشت لذا هم جامعه و هم مسئولان از ساده زیستی و اخلاق مداری فاصله گرفته اند که باید این نقیصه جبران شود.

وی بیان کرد: مقابله با تهاجم فرهنگی غرب باید جدی گرفته شود و امروز کار فرهنگی تنها وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و همه باید کمک کنند تا کارها سامان یابد.

فصیحی رامندی از مدیرکل ارشاد استان خواست نظارت بر قلم های وابسته جدی باشد  و آنچه در صحنه تئاتر روی صحنه می رود در محتوای و اجرا باید کنترل شود تا آسیب زا نباشد.

وی افزود: با توجه به تهیه سند توسعه استان و نیز سند شهرداری باید سند فرهنگی استان هم تدوین شود.

کد خبر 4785018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha