۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۵

معاون فرهنگی قوه قضائیه:

دولت الکترونیک هنوز در حد شعار باقی مانده است

دولت الکترونیک هنوز در حد شعار باقی مانده است

گلپایگان- معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه هنوز دولت الکترونیک در کشور عملیاتی نشده است، گفت: عدم استعلام الکترونیکی و یکپارچگی اطلاعات اداری موجب فرار مفسدان اقتصادی از کشور شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی صادقی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان، اظهار داشت: در کشور وضعیت نابسامانی وجود دارد که درصدد ساماندهی و بهبود این اوضاع در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی و ایستادگی در برابر ظلم ظالمان مشکلات برطرف می‌شود، گفت: تصرف زمین‌های کشاورزی و عدم تأمین سوخت کشاورزان این شهرستان را در مرکز استان و کشور پیگیری می‌کنیم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: قوانین بانک‌ها  در ارتباط با تولید کنندگان بسیار سخت است و با وضع قوانین جدید مشکلات آن‌ها دو برابر شده و همین موجب شده که گاهی با دوپینگ کاستی‌های خود را برطرف ‌کنند.

صادقی تصریح کرد: اینکه تولید کننده در  طول بروکراسی اداری باید ۳۶۰ امضا بگیرد و سال‌ها علاف ‌شود نشان می دهد با شعار اقتصاد مقاومتی فاصله داریم و از طرفی تولید کننده به کار دلالی روی می‌آورد، چرخه تولید باز می‌ایستد و بیکاری و فقر زیاد می‌شود.

وی با بیان اینکه زنجیره بد اقتصادی نتیجه افزایش تورم است، افزود:  پرونده‌های فرار از قانون افزایش یافته و لازم است  این روند اصلاح شود.

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: سال‌های متوالی است که می‌گوییم دولت الکترونیک اما این امر هنوز عملیاتی نشده و  استعلام‌ گرفتن هنوز به صورت دستی انجام می‌شود، یکپارچگی در اطلاعات کشور وجود ندارد و همین موضوع مهم موجب فرار مفسدان اقتصادی از کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش مراکز نظارتی کارها را آسانتر نمی‌کند، گفت: مشکلات با مطالبه‌گری و فرهنگ سازی حل شدنی است، برخی قوانین باید اصلاح شود و فرهنگ قانون گذاری باید تسهیل شود.

کد خبر 4788844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha