۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۱

معاون وزیر راه و شهرسازی:

طرح جامعی که مربوط به ۳دهه قبل باشد نیازهای جامعه را پاسخ نمی‌دهد

طرح جامعی که مربوط به ۳دهه قبل باشد نیازهای جامعه را پاسخ نمی‌دهد

همدان -معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه طرح جامع شهر همدان مربوط به ۳ دهه گذشته است، گفت: طرح جامعی که مربوط به ۳ دهه قبل باشد نیازهای جامعه را پاسخ نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عبوری ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه همدان عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را به خود اختصاص داده و چند سالی است همدان را با این عنوان معرفی می‌کنند، گفت: در اسناد فرادستی استان همدان باید به قطب گردشگری تبدیل شود اما آنچه مسلم است اینکه قطب گردشگری شدن تنها با یک عنوان اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه این نامگذاری حکایت از آن دارد که همدان ظرفیت‌های بالایی دارد به طرح این سوال که چقدر به پویا شدن این ظرفیت‌ها کمک کرده‌ایم تا مردم از صنعت گردشگری بهره ببرند پرداخت و گفت: یکی از دغدغه‌های مهم اشتغال است و آیا نمی‌توان با توجه به بخش گردشگری اشتغال ایجاد کرد.

عبوری با بیان اینکه این هدف ممکن نیست مگر اینکه حوزه هایی که در زمینه تامین زیرساخت وظیفه دارند به وظایفشان عمل کنند، گفت: باید به نحوی عمل شود که به درخواست ها جامه عمل بپوشانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همدان در حوزه زیرساخت و حمل و نقل حرف برای گفتن دارد و از زیرساخت ها و برنامه ها در حوزه حمل و نقل و جاده ها بهره مند است، گفت: جای این سوال وجود دارد که مدیران دولتی و حاکمیت که این خدمات را به استان همدان گسیل کردند برنامه ریزی برای استفاده از خدمات در استان همدان چگونه لحاظ شده است.

فرودگاه همدان در منطقه غرب کشور مهم است اما پروازهای مناسبی ندارد

وی به وضعیت فرودگاه همدان اشاره کرد و با بیان اینکه فرودگاه همدان در منطقه غرب کشور مهم است اما پروازهای مناسبی ندارد، گفت: ریل از دو مسیر تهران به همدان و ملایر به همدان وصل می‌شود اما چقدر از ظرفیت عظیم ریلی استفاده شده است.

عبوری با بیان اینکه آزاد راه مناسبی از پایتخت به همدان متصل شده و اینها اقدامات بزرگی است، گفت: امروز در طرح ملی ابرار و اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی طی دو سال ۵ هزار کیلومتر از راه ها توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهسازی و احداث خواهد شد که اقدامی جهادی و عملیاتی است اما جای سوال وجود دارد که مدیران استان همدان چقدر از ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه استفاده می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پایتخت گردشگری شدن آورده های زیادی دارد که مهمترین آن اشتغال است، گفت: این برنامه ریزی به عهده مدیران است و باید امکانات بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این زمینه باید از مدیریت شهری کمک گرفت تا ظرفیت‌ها برای توسعه به کار گرفته شود، گفت: در خصوص راه آهن همدان و ایستگاهی که ۱۲ کیلومتر دورتر از شهر همدان جانمایی شده باید عنوان کرد که این ایستگاه با هدف وصل شدن به ایستگاه ملایر و کرمانشاه و سپس وصل شدن به سنندج اتفاق افتاد.

جانمایی ایستگاهی نزدیک در شهر همدان

عبوری با بیان اینکه در حال حاضر جانمایی ایستگاهی نزدیک در شهر همدان مدنظر است، گفت: همدان از شریان‌های اصلی شمال غرب و غرب و اتصال آن به جنوب و جنوب غرب است و با تکمیل مجموعه ریلی و آزادراه و بزرگراه مسیر کم ترافیک و مطمئنی برای انتقال زائران در ایام اربعین حسینی را شاهد خواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه کنارگذر شهر همدان در حال احداث است بر سرعت بخشیدن به اجرای پروژه ها در حوزه راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: در حوزه شهرسازی توجه به طرح‌های توسعه و عمران به عنوان اسناد بالادستی مدنظر است.

وی با بیان اینکه طرح‌های منطقه‌ای و ناحیه‌ای و مجموعه شهری بعد از سال ها به تصویب رسیده به طرح جامع شهر همدان اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح مربوط به سه دهه گذشته است و از این بابت ناامید شدم، گفت: طرح جامعی که مربوط به ۳ دهه قبل باشد نیازهای جامعه را پاسخ نمی‌دهد و باید در کمیسیون ماده ۵ تعیین تکلیف شود تا مشکلات مردم کم شود.

جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و گسترش بی ضابطه شهرها

عبوری با بیان اینکه ۷۰ درصد طرح جامع شهر همدان تهیه شده و باید به کار سرعت داد و در تهران نیز امور را پیگیری می‌کنیم تا در اولویت قرار گیرد، گفت: قانون مداری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و گسترش بی ضابطه شهرها مورد تاکید است و با متخلفان این موضوع برخورد می‌شود.

وی توجه ویژه به قانون منع فروش اراضی که فاقد کاربری مسکونی هستند، توجه به رعایت حقوق عامه مردم در حوزه شهرسازی، بهره‌گیری از ظرفیت سازمان نظام مهندسی به عنوان یکی از بازوان توانمند راه و شهرسازی، ایجاد ارتباط سازنده با شهرداری های استان برای اجرای طرح‌های توسعه شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حوزه مسکن ۹ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی برای همدان برنامه ریزی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه ریزان در زمان تهیه طرح جامع باید زمین ها و املاک را به درستی مد نظر قرار دهند و به اجرای این طرح کمک کنند.

وی با بیان اینکه همدان بافت تاریخی بسیار زیادی دارد و انتظار می‌رود مشکلات مردم را کاهش دهیم بر جلب مشارکت بخش خصوصی برای اجرای طرح اقدام ملی تاکید کرد.

کد خبر 4791049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha