۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵

مدیرکل راهداری اردبیل:

برنامه ریزی راهبردی برای کاهش تصادفات جاده‌ای اردبیل انجام می‌شود

برنامه ریزی راهبردی برای کاهش تصادفات جاده‌ای اردبیل انجام می‌شود

اردبیل - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از انجام برنامه ریزی راهبردی برای کاهش تصادفات برون شهری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحمتی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل عنوان کرد: با توجه به افزایش آمار تصادفات در محورهای مواصلاتی استان اردبیل که منجر به بروز حوادث دلخراشی برای همشهریان و مسافران شده، برنامه ریزی راهبردی برای رفع نقاط حادثه خیز، فرهنگسازی لازم برای رعایت قوانین و همکاری با پلیس و بهبود جاده‌های استان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی استان اردبیل در مجموع در جایگاه دهم کشور از نظر تعدد تصادفات و تلفات رانندگی قرار گرفته و توجه به کاهش آمار موجود در این بخش یک ضرورت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در ادامه از آماده باش شبانه روزی عوامل راهداری در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبر داد و یادآور شد: از آبان ماه سال جاری همکاران راهداری استان در گردنه‌های برف گیر حضور دارند.

فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا در اردبیل

رحمتی به فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا در اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۳۱ شرکت در اردبیل، ۲۳ شرکت در نمین، شهرستان‌های بیله سوار و جعفر آباد ۶ شرکت، گرمی ۶ مورد، پارس آباد ۱۱، خلخال سه و نیر و اصلاندوز نیز هر کدام یک شرکت در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: در حوزه جا به جایی و حمل کالا نیز در هشت ماهه ابتدایی سال جاری دو میلیون و ۶۲۳ هزار و ۸۰۳ تن کالا جا به جا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل عمده کالاهای جا به جا شده از استان را سیمان، گندم، گازوئیل، کود شیمیایی و چغندر قند نام برد.

صدور ۱۹۷ هزار بارنامه در اردبیل

رحمتی از صدور ۱۹۷ هزار و ۶۲ برگ بارنامه در هشت ماه ابتدایی سال جاری نیز خبر داد و یادآور شد: این اقدام با مشارکت ۱۱ هزار و ۴۰۰ راننده فعال در شرکت‌ها انجام پذیرفته است.

وی به توزیع ۵۶ هزار حلقه لاستیک اتوبوسی و باری به صورت سهمیه‌ای در بین رانندگان اردبیلی نیز اشاره کرد و افزود: در هشت ماهه ابتدایی سال جاری، یک میلیون و ۳۸۷ هزار مسافر جا به جا شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۴/۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه چهار مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سنگین در اردبیل فعال هستند، افزود: از ابتدای سال جاری به ۷۲۳ راننده در بخش حمل و نقل جاده‌ای دوره‌های مختلف آموزشی ارائه شده و گواهی‌های آموزشی صادر شده است.

کد خبر 4799086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha