۸ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴

اعضای شورای شهر تهران تصویب کردند

اصلاح برخی از رشته های دانشگاهی مراکز آموزشی شهرداری

اصلاح برخی از رشته های دانشگاهی مراکز آموزشی شهرداری

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با حذف برخی از رشته های تخصصی مراکز آموزشی علمی کاربردی شهرداری تهران موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه امروز شورای شهر تهران اصلاح مصوبه هفته گذشته شورای شهر تهران در خصوص رشته‌های تخصصی مراکز آموزش علمی کاربردی شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا پیشنهاد حذف رشته TOD مطرح شد که منتقدان معتقد بودند موضوع TOD یک موضوع تئوریک و نظری است و نمی‌توان برای آن یک معادل کاردانی که فنی و تکنیکی است تعریف کرد. اما محمدعلیخانی TOD را یکی از الزامات شهر تهران دانست و گفت باید این رشته حفظ شود که سخنگوی شورای شهر به کنایه گفت اگر اینگونه است باید پارک حاشیه‌ای نیز رشته‌ای داشته باشد.

در نهایت پیشنهاد حذف این رشته رأی نیاورد.

در ادامه پیشنهاد حذف کاردانی مقابله با آتش سوزی در فضای سبز شهری مورد بررسی قرار گرفت.

زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر در مخالفت با این پیشنهاد گفت: آتش نشانان در دوره‌های آموزشی تمامی مبانی لازم مواجهه با آتش‌های مختلف را آموزش می‌بینند و موارد پیشگیری را نیز می‌آموزند اما اینکه دوره مشخصی برای مواجهه با آتش سوزی در فضای سبز داشته باشیم و مهارت‌های لازم در این خصوص را آتش نشانان بیاموزند یک فرصت است. اینکه در فضای باز چه عوامل خارجی در معرض خطر هستند، نیاز به مهارت متفاوتی دارد و برای مهار آتش در فضای سبز نیاز به اتخاذ راهبردهای مناسب است زیرا ممکن است شرایط جوی تأثیر جدی در روند آتش سوزی داشته باشد همانطور که در جنگل‌های سیاهکل، گردباد، آتش را در این جنگل‌ها گستراند. تغییرات اقلیمی باعث شده این مشکل در تمامی دنیا وجود داشته باشد و از استرالیا تا جنگل‌های آمازون درگیر چنین موضوع هستند. به نظر می‌رسد از این فرصت باید استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در صورت ایجاد چنین رشته‌ای ما کارشناسانی داریم که همیشه برای آنها کار وجود ندارد.

حذف این رشته با ۱۴ رأی موافق به تصویب رسید.

کد خبر 4810105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha