۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۲۸

لزوم توسعه مهارت‌آموزی؛

فضا برای ایجاد ارزش افزوده نیروهای ماهر فراهم شود

فضا برای ایجاد ارزش افزوده نیروهای ماهر فراهم شود

بوشهر- مدیر صندوق کارآفرینی و امید استان بوشهر گفت: بایستی فضایی بسازیم که نیروهای ماهر و تحصیل‌کرده در درجه اول در استان و کشور خودمان ارزش افزوده ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق حاجیانی ظهر سه‌شنبه در نشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال پایدار که منجر به افزایش رفاه و تقویت بنیان‌های اجتماعی خانوارها می‌شود، باید فرهنگ کار را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: باید گفتمانی در استان راه‌اندازی کنیم که افراد از حقوق‌بگیری دولت به سمت کارآفرینی رفته و همراه با مهارت‌آموزی، بخش از مشکل اشتغال استان برطرف شود.

مدیر صندوق کارآفرینی و امید استان بوشهر نیز با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای و این صندوق اظهار داشت: پیشرفت روستاها ضامن پیشرفت کشور است و اگر یک روستا بخواهد پیشرفت کند باید آموزش و مهارت در آن در نظر گرفته شود تا بتواند اشتغال پایدار ایجاد گردد.

حاجیانی با استقبال از همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای و صندوق کارآفرینی و امید، افزود: بایستی فضایی بسازیم که نیروهای ماهر و تحصیل‌کرده در درجه اول در استان و کشور خودمان ارزش افزوده ایجاد کنند که این امر حمایت‌های همه‌جانبه دستگاه‌های مرتبط با موضوع اشتغال و آموزش را می‌طلبد.

وی با اشاره به اجرای بند «ب» ماده ۱۲ برنامه پنجم توسعه مبنی بر فراهم‌سازی ارتقا مهارت در استان بوشهر تصریح کرد: در تفاهم‌نامه منعقدشده با فنی و حرفه‌ای برنامه‌های موفقی طرح‌ریزی شده و گام‌های خوبی برداشته‌شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی و امید استان بوشهر خاطرنشان کرد: فنی و حرفه‌ای بایستی نسبت به معرفی آموزشگاه‌های واجد شرایط به صندوق کارآفرینی و امید استان بوشهر اقدام کند تا صندوق با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در جهت توسعه و گسترش فعالیت‌ها و ارتقا سطح کیفی خدمات و تأمین تجهیزات این آموزشگاه‌ها، بتواند به حفظ و حضور فعال بخش غیردولتی در راستای پیشرفت آموزشی و ارتقا سطح کیفی نیروی کار کشور کمک کند.

کد خبر 4812108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha