۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۳۸

نماینده ولی فقیه در لرستان:

با صلابت‌تر از گذشته از اهداف انقلاب اسلامی عقب‌نشینی نمی‌کنیم

با صلابت‌تر از گذشته از اهداف انقلاب اسلامی عقب‌نشینی نمی‌کنیم

خرم‌آباد- نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی، تاکید کرد: با صلابت‌تر از گذشته لحظه‌ای از اهداف عالی انقلاب اسلامی عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با بیان اینکه آنچه که باعث می‌شود بدانیم فراز و نشیب‌ها و سختی‌ها را پس از دیگری با موفقیت پشت سر می‌گذاریم، تقوا است، اظهار داشت: تقوا مراقبت از خویشتن است.

جایگاه و مقام شهدا نزد خدای متعال

وی با بیان اینکه تقوای الهی کلید، راز و رمز موفقیت فرد و جامعه است، عنوان کرد: اگر می‌بینیم سرداری مانند سردار سرافراز شهید قاسم سلیمانی مدارج عالی معنوی را طی می‌کند و مقام شهادت نائل می‌شود به دلیل داشتن تقوا است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به جایگاه و مقام شهدا نزد خدای متعال، تصریح کرد: رفتار، گفتار و کردار شهید قاسم سلیمانی برای همه الگو بود، خداوند جایگاه این شهید بزرگوار را در کنار صحابه پیامبر (ص) قرار دهد.

سردار سرافراز اسلام شهید قاسم سلیمانی سر و جان خود را بر کف دست گرفت و با خدا معامله کرد حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه فراز و نشیب‌ها، سختی و آسانی‌ها باید در بین ملت‌ها و مردم واقع شود تا آنانی که ایمان واقعی دارند از افرادی که اهل شعار هستند متفاوت باشند، افزود: کسانی بودند که می‌گفتند «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» اما عرصه را خالی کردند، جاسوس دشمن شدند و به دشمن پناه بردند، باید این فراز و نشیب‌ها و صفحات تاریخ ورق بخورد تا صف سردارانی مانند سردار سرافراز اسلام شهید قاسم سلیمانی که سر و جان خود را بر کف دست گرفت و با خدا معامله کرد از انسان‌های اهل نفاق، جدا شود.

با صلابت تر از گذشته از اهداف عالی اسلامی لحظه‌ای عقب‌نشینی نمی‌کنیم

وی با تاکید بر اینکه الان می‌گوئیم که «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا»، گفت: در طول تاریخ انبیا الهی به عنوان پیامبران الهی آموزه‌های الهی را برای هدایت بشریت آورده‌اند و آنها در جبهه مقابل دشمنان خدا ایستاده‌اند.

گرچه این شهادت ناله‌های ما را از دل بیرون افکند و اشک‌ها را از چشم ما جاری ساخت اما ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه پشت سر این پیامبران، صدیقین، شهدا و صالحین ایستاده‌اند، افزود: سردار سلیمانی دیروز جز صدیقین بود اما امروز به خیل شهدا پیوست، شهد شهادت بر او مبارک باد، امروز او نزد پروردگار خویش روزی دارد و از جایگاه اعلی و رفیعی برخوردار است.

حجت الاسلام شاهرخی، تصریح کرد: گرچه این شهادت ناله‌های ما را از دل بیرون افکند و اشک‌ها را از چشم ما جاری ساخت اما ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند و با صلابت تر و محکم‌تر از گذشته پشت سر رهبر معظم انقلاب تا رسیدن به آخرین اهداف عالی اسلامی لحظه‌ای عقب نشینی نخواهیم کرد.

وی، گفت: اعلام می‌کنیم که آمریکا از عصبانیت بمیر، این شعار دشمن شکن ملت ایران، نماز گزاران شهر خرم آباد و شهرهای لرستان را بشنو که «ما همه سرباز توییم خامنه ای، گوش به فرمان توییم خامنه ای».

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، اتکا به قدرت الهی، همبستگی و مهربانی را از اصول اساسی سرفرازی ملت‌ها و مسلمانان عنوان کرد.

دفاع از حریم ولایت از ویژگی‌های حضرت فاطمه و حضرت زینب (س)

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه با اشاره به میلاد حضرت زینب (س)، عنوان کرد: پیروزی خون بر شمشیر توسط این بانوی بزرگ رقم خورد، این نشان می‌دهد که بانوان در حاشیه نیستند و در نگاه اسلامی با رعایت حدود و شرایط می‌توانند در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به ۱۹ دی ماه و شهادت حضرت فاطمه (س)، بیان داشت: در زندگی این دو بانوی بزرگوار ورق‌های درخشان زیادی را می‌توان اخذ کرد، کتاب درخشان زندگی این دو حضرت دارای درس‌های زیادی است.

حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) در عرصه سیاسی با رعایت حدود، حجاب اسلامی، مقررات و قوانین اسلامی حضور پیدا کردند و از امام زمان خود دفاع کردند نماینده ولی فقیه در لرستان، مدیریت و حضور در منزل، همراه با همسر بودن، تربیت فرزندان با مهربانی و پند و اندرز، حضور در عرصه سیاست برای دفاع از حریم ولایت و… را از جمله ویژگی‌های حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) عنوان کرد و گفت: ایشان در صحنه سیاست از امام زمان خود دفاع کرد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) در عرصه سیاسی با رعایت حدود، حجاب اسلامی، مقررات و قوانین اسلامی حضور پیدا کردند و از امام زمان خود دفاع کردند، گفت: بانوان ما با رعایت این نکات می‌توانند فعالیت‌های ارزنده در اجتماع داشته باشند.

وی با اشاره به روز پرستار، گفت: پرستاران اسوه صبر و شکیبایی هستند، صعه سدر دارند، تحمل در پذیرش رنج‌های مراجعین خود دارند و در میدان عمل سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

کد خبر 4815066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha