۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱:۱۱

مشاور وزیر امور خارجه:

ایجاد روابط دوستانه با کشورهای همسایه خط مشی دولت بوده است

ایجاد روابط دوستانه با کشورهای همسایه خط مشی دولت بوده است

ورامین- مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه گفت: ایجاد روابط دوستانه با کشورهای همسایه خط مشی دولت بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام میثم امرودی شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که از سوی امام جمعه ورامین در مصلی صاحب الزمان (عج) برگزار شد، طی سخنانی گفت: شهید رئیسی و یارانش مظلوم بوده و مظلوم به شهادت رسیدند.

وی به اقدام جهادی دولت در ورود ۱۶۰ میلیون واکسن کرونا ظرف یک هفته خبر داد و افزود: در این انقلاب و کشور اتفاقات بزرگی رخ داد، کسی جرأت نمی‌کرد، پایگاه آمریکا را بزند، باید در گینس ثبت شود، اولین کشوری که ابهت آمریکا را شکست، جمهوری اسلامی و در زمان همین سید شهید و همین تیم بود.

مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه با اشاره به حمله ایران به پایگاه «عین الاسد» گفت: کاری که در عملیات «وعده صادق» و نیز حمله به «عین الاسد» انجام شد، ابهت آمریکا را ریخت و امروز برای عراق، یمن، سوریه، حزب الله و… زدن پایگاه‌ها و کشتی‌های آمریکا عادی شده است.

وی با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان می‌گفت، شاید فایده یک وزیر شهید از یک وزیر زنده برای جمهوری اسلامی بیشتر باشد، اظهار کرد: از روزی که فلسطین با مکتب مقاومت و مکتب حسینی آشنا شد، فلسطین زنده شد، صهیونیست‌ها و آمریکا به شدت از محور مقاومت وحشت دارد، پیش از این کشورهای همسایه خاک خود را در اختیار هواپیماهای آمریکایی قرار می‌دادند، اما امروز کشوری جرأت این کار را ندارد و آمریکا مجبور است، ناو هواپیمابر بیاورد.

امرودی با بیان اینکه حزب الله شیعه و یمن شیعه از حماس و جهاد سنی حمایت می‌کند، گفت: این جلوه وحدت شیعه و سنی است، می‌خواستند، قضیه فلسطین را قضیه‌ای قومی بین عرب و یهود و یک قضیه منطقه‌ای جلوه دهند، اما امروز این قضیه از خاورمیانه و منطقه فراتر رفته و دنیا را فراگرفته است، این دستاوردهای کوچکی نیست.

وی به ابتکار آیت الله رئیسی برای خنثی کردن توطئه دشمن در ایجاد اختلاف بین ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: این امر که پاکستان، هند و ترکیه یک روز برای شهادت آیت الله رئیسی عزای عمومی اعلام کرد، مساله کمی نیست، ایجاد روابط دوستانه و مسالمت آمیز با کشورهای همسایه مانند عربستان، پاکستان و ترکیه خط مشی دولت بوده است.

مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه خیال مردم به مدیریت حکیمانه مقام معظم رهبری گرم است، گفت: ثمره این انقلاب ولایت فقیه است، ولایت فقیه مانند کوه و با صلابت در کشور ایستاده است.

کد خبر 6118876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha