۲۸ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۰

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی:

زخم خشکسالی بر تن خراسان جنوبی/ ۷۰ درصد ظرفیت سدها خالی است

زخم خشکسالی بر تن خراسان جنوبی/ ۷۰ درصد ظرفیت سدها خالی است

بیرجند- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: علی رغم بارندگی های سال جاری، در حال حاضر ۷۰ درصد از ظرفیت سدهای استان خالی است.

حسین امامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت سدهای خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر هفت سد مخزنی با ظرفیت ۶۴ میلیون متر مکعب آب در استان وجود دارد.

وی با اشاره به خشکسالی‌های چندین ساله در خراسان جنوبی اظهار کرد: علی رغم بارندگی‌های بهار سال جاری، در حال حاضر قریب به ۷۰ درصد از ظرفیت سدهای استان خالی است.

امامی از بهره برداری از سد سیاهو سربیشه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه ظرفیت سدهای استان به ۸۱ میلیون متر مکعب می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون برای احداث سد سیاهو قریب به ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

امامی با بیان اینکه سد مخزنی سیاهو در فاصله ۶۵ کیلومتری شرق شهرستان سربیشه بر روی رودخانه سیاهو قرار گرفته است، گفت: مساحت حوضه آبریز سد قریب به سه هزار و ۲۸ کیلومتر مربع است.

وی ادامه داد: این سد با هدف جلوگیری از خروج آب از کشور، کنترل سیلاب‌های فصلی، ذخیره سازی و تنظیم حدود ۶/۴ میلیون متر مکعب رواناب در راستای مشروب کردن حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب در دست اجرا است.

امامی با بیان اینکه این سد از نوع خاکی، هسته رسی با ارتفاع ۳۹ و ۳۲ متر از پی و بستر رودخانه در دست احداث است، گفت: طول و عرض تاج ۳۵۲ و ۹ متر و حجم مخزن ۴/۱۷ میلیون متر مکعب بوده که حجم آب مازاد بر ظرفیت سد از طریق مجاری آبگیر، تخلیه کننده تحتانی و سرریز شوت آزاد با سیلاب عبوری ۵۲۳ متر مکعب بر ثانیه به پایاب منتقل می‌شود.

کد خبر 4828187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha