۲۸ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۱۳

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان:

سند پیشگیری و کاهش خسارت ناشی از سیلاب ها در گیلان تدوین می شود

سند پیشگیری و کاهش خسارت ناشی از سیلاب ها در گیلان تدوین می شود

رودسر- مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به سیل خیز بودن برخی شهرهای این استان، گفت: پیشگیری و کاهش خسارت ناشی از سیلاب ها در گیلان تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اسلامی بعدازظهر شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران رودسر که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به تدوین سند پیشگیری و کاهش خسارات سیلاب در استان گیلان، اظهار کرد: رودسر و فومن پایتخت سیل در گیلان هستند و اجرایی شدن این طرح می‌تواند در پیشگیری و کاهش آسیب‌های استان کمک کند.

وی با بیان اینکه کاهش خطرات و آسیب‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت بحران است، افزود: مدیریت بحران یکی از الزامات اجتناب ناپذیر است و نباید از این منظر به مدیریت بحران نگاه کرد که حتماً خسارت و تلفاتی وارد شود و سپس اقدام کنیم.

اسلامی با اشاره به خسارت ۴۵ میلیارد تومانی سیل مهر ماه امسال در شهرستان رودسر، تصریح کرد: سیل در این شهرستان به حوزه کشاورزی شش میلیارد تومان، در حوزه مسکونی و تجاری ۲۷ میلیارد تومان و به حوزه زیربنایی ۱۲ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان گیلان با تاکید بر لزوم ورود آب منطقه‌ای برای لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها ادامه داد: لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها باید انجام شود.

لزوم آزادسازی بستر رودخانه‌ها رودسر

فرماندار رودسر نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم آزادسازی محدوده بستر رودخانه‌ها از تجاوزهای انجام شده برای جلوگیری از بروز سیلاب‌های احتمالی، گفت: پل‌های این شهرستان نیازمند نگهداری هستند تا در هنگام بارندگی‌ها و جاری شدن سیل دچار آسیب و خسارت نشوند.

حسین اسماعیل پور با اشاره به اینکه در شهرستان رودسر مناطقی وجود دارد که هر سال سیلاب در آن تکرار می‌شود، افزود: متأسفانه طرح‌هایی که در بحث سیلاب داریم عملی نمی‌شوند و شهرستان هر سال شاهد خسارات و آسیب‌های متعددی است.

وی با تأکید بر لزوم آزادسازی بستر رودخانه‌ها از سوی دستگاه‌های ذیربط، تصریح کرد: آب منطقه‌ای طرح‌های خود را در زمینه کاهش آسیب‌های ناشی از سیلاب‌های احتمالی به فرمانداری ارائه دهد تا این پروژه‌ها با توانمندی‌های محلی، تعاونی دهیاران و شرکت‌های موجود اجرایی می‌شوند.

کد خبر 4829026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha