۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴

گزارش مهر از وضعیت فوتبال؛

پیشنهادات جدید AFC و تردید مسئولان/ کدام طرف عقب‌نشینی می‌کند؟

پیشنهادات جدید AFC و تردید مسئولان/ کدام طرف عقب‌نشینی می‌کند؟

برخلاف ادعای رسانه های عربستانی و برخی کشورهای دیگر، کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز به طور قطعی محرومیت ایران از میزبانی را تایید نکرده و پیشنهادات جدیدی را ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در رأی ابتدایی خود چهار نماینده ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان را از میزبانی بازی‌های خانگی محروم کرد که این تصمیم با واکنش تند باشگاه‌های ایرانی مواجه شد.

چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا با صدور بیانیه ای تاکید کردند تحت هیچ عنوانی در کشوری به غیر از ایران با حریفان خود بازی نخواهند کرد و زیر بار این تصمیم غیرفوتبالی کنفدراسیون آسیا نخواهند رفت.

سایر نهادهای ورزشی و غیرورزشی کشور نیز در مواجه با این تصمیم کنفدراسیون آسیا موضع گیری تندی داشتند و تاکید کردند تیم‌های ایرانی تحت هیچ شرایطی این تصمیم را نمی‌پذیرند. در همین راستا نامه نگاری‌های پرتعدادی از سوی وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال و سایر نهادها با مراجع بین المللی ورزش صورت گرفته تا از این تصمیم جلوگیری کنند.

درحالی که هیأت اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز تصمیم کمیته مسابقات را تأیید نکرده است، برخی رسانه‌های عربستانی مدام در خبرهای خود تاکید دارند که کنفدراسیون آسیا فوتبال ایران را نه تنها از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا محروم کرده است، بلکه تیم ملی فوتبال کشورمان را هم از برگزاری دیدارهای خانگی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی محروم کرده است.

رسانه‌ها و خبرنگاران عربستانی صبح امروز دوشنبه با انتشار خبرهای پرتعداد در این مورد سعی در القا محرومیت فوتبال باشگاهی و ملی ایران داشتند که این امر با واکنش فدراسیون فوتبال مواجه شد.

امیر مهدی علوی درباره ادعای برخی خبرنگاران عربستانی مبنی بر محرومیت تیم ملی فوتبال ایران در میزبانی از رقیبان خود در مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عنوان کرد: برخلاف برخی شایعات منتشره هیچ‌گونه نامه‌ای از سوی فیفا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر عدم امکان میزبانی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی دریافت نشده است.

با این حال گروه ورزشی خبرگزاری مهر یکشنبه شب در گزارشی با عنوان (نمایندگان ایران درانتظار تصمیم مسئولان / اخبار عربی همه واقعیت نیست) از شرایط جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا برای فوتبال ایران خبر داد و به طور سربسته عنوان کرد که AFC پیشنهادات جدید خود را به مسئولان فدراسیون ایران اعلام کرده است.

در این پیشنهاد جدید عنوان شده بود که نمایندگان ایران بازی‌های پلی آف را در کشور ثالث برگزار کنند و پس از آن برای مرحله گروهی کنفدراسیون فوتبال آسیا شرایط را بررسی و تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

این پیشنهاد مسئولان ورزش کشور را برآن داشت تا در نشست‌های ویژه ای مواضع خود را مشخص کنند که هنوز پاسخ روشنی به آن داده نشده است. درحالی که مسئولان ورزش کشورمان تاکید کرده بودند به هیچ عنوان پیشنهاد بازی در زمین بی طرف را نخواهند پذیرفت و کنفدراسیون آسیا هم تاکید کرده بود که باید این بازی‌ها در زمین بی طرف برگزار شود، حالا باید دید با شرایط پیشنهادی جدید کدام طرف از مواضع خود عقب نشینی خواهد کرد.

کد خبر 4830335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha