۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۲۸

عامل ارسال مطالب کذب به شرکت‌های بازرگانی دستگیر شد

عامل ارسال مطالب کذب به شرکت‌های بازرگانی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا پایتخت از مرد جوانی خبر داد که با انتشار مطالب کذب نسبت به محصولات یک شرکت بازرگانی موجب ورود ضرر و زیان به آن شرکت شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ تورج کاظمی، اظهار کرد: در بیست و هشتم آبان ماه امسال مدیر عامل یک شرکت بازرگانی با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ناحیه ۳۱ تهران به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، فردی ناشناسی در یک سایت ناشناس مطالب کذبی درباره محصولات شرکتش منتشر کرده است و انتشار این مطالب موجب ورود ضرر و زیان مالی و تزلزل در موقعیت کاری شرکت شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: بررسی موضوع در اختیار مهندسان فتا قرار گرفت و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که مردی ۳۱ ساله و ساکن حوالی خیابان شهید مفتح بود مطالب کذب را منتشر کرده است. نتیجه تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهم اخذ شد.

وی تصریح کرد: متهم در هیجدهم آذرماه دستگیر و در تحقیقات پلیسی اعتراف کرد، باهدف انتقاد از محصولات شرکت دست به انتشار مطالب کذب زده است و حاضر به جبران خسارت شاکی و حذف مطالب می‌باشد.

رئیس پلیس فتا اظهار کرد: پس از تکمیل تحقیقات لازم متهم در اختیار دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای قرار گرفت.

این مقام پلیسی به شهروندان گرامی تذکر داد: برابر قانون جرایم رایانه‌ای، توهین، تهمت، تهدید، تمسخر، به کار بردن الفاظ رکیک و ناپسند، ایجاد شایعات و دروغ پردازی برای تشویش افکار عمومی و یا تحریک دیگران بر علیه شخص یا اشخاص در فضای مجازی جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

کد خبر 4830884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha