۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۱۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

حرکت به سمت پیشگیری در حوزه سلامت استان بوشهر ضروری است

حرکت به سمت پیشگیری در حوزه سلامت استان بوشهر ضروری است

بوشهر - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اساس کار حوزه سلامت باید حرکت به سمت پیشگیری باشد و باید تلاش کنیم جامعه به این سمت حرکت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کشمیری بعدازظهر سه‌شنبه در نشست با پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار داشت: اساس کار بهداشت، پیشگیری است که امری به مراتب سخت‌تر از درمان و البته ثمراتش هم کمی دیرتر به بار می‌نشیند.

وی تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که در زمینه بهداشت موفق باشیم و پس‌ازآن به سمت درمان برویم، هر مقدار سرمایه‌گذاری در بهداشت بیشتر شود هزینه و سرمایه‌گذاری در درمان کمتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: هزینه‌های سربار و کمرشکن درمان با تقویت امور پیشگیری قابل‌کنترل است و باید برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در حوزه سلامت از درمان محوری به پیشگیری محوری تغییر جهت دهیم.

کشمیری افزود: کشورهای پیشرفته بخشی از هزینه‌های سلامت را به موضوع آموزش و پیشگیری در حوزه سلامت اختصاص می‌دهند تا از هزینه‌های سطح دو و سه سلامت جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه خدمت‌رسانی در حوزه سلامت محدود به ساخت بیمارستان نیست، بلکه بزرگ‌ترین خدمت در این عرصه، پیشگیری است خاطرنشان کرد: پیشگیری مهم‌ترین مقوله در عرصه حوزه سلامت به شمار می‌رود و باید تلاش کنیم تا جامعه نیز به این سمت برود.

کد خبر 4831595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha