هنگامی که ریاض به کودکان برای دفاع از مرزهای خود روی می‌آورد

هنگامی که ریاض به کودکان برای دفاع از مرزهای خود روی می‌آورد

رئیس کمیته امور اسرای انصارالله یمن از آزادی ۴۶ کودکی که در جبهه های مرزی با عربستان اسیر کرده بود، خبر داد و به استفاده ریاض از کودکان برای دفاع از مرزهایش اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، عبدالقادر مرتضی رئیس کمیته ملی امور اسرای انصارالله یمن امروز دوشنبه گفت: ۶۴ کودک که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آنها در جبهه‌های مرزی با سعودی‌ها اسیر کرده اند را تحویل خانواده‌هایشان می‌دهد.

وی افزود: بخش زیادی از این کودکان اسیر شده برای دفاع از مرزهای سعودی جذب شده اند. کودکانی که ما آنها را تحویل یونیسف می‌دهیم، شاهد زنده ای هستند که کدام طرف اقدام به جذب کودکان برای جنگ می‌کند.

رئیس کمیته امور اسرای انصارالله یمن اعلام کرد: عملیات جذب کودکان از سوی مزدوران دشمن ادامه دارد و بخش زیادی از آنها رهسپار جبهه‌های جنگی در مرزها می‌شود.

مرتضی تاکید کرد: کودکانی که اسیر می‌شوند به مدت دو ماه در بازپروی می‌مانند و سپس به خانواده‌هایشان بازگردانیده خواهند شد.

همزمان یونیسف ضمن تمجید از این اقدام انصارالله یمن، بر خواسته خود برای عدم استفاده از کودکان در جنگ تاکید کرد.

ابراهیم شیگ مسئول یونیسف گفت: ما با کودکان آزاد شده دیدار کرده ایم و آنها در سلامت به سر می‌برند. ما برنامه روانی و بازپروری برای کودکان اسیری که آزاد شده اند، داریم و سپس آنها را به آموزش و جامعه بر می‌گردانیم.

از سوی دیگر رضیه راوح وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی صنعا، ائتلاف سعودی را به نادیده گرفتن عرف بین المللی متهم کرد و گفت: ائتلاف سعودی با نادیده گرفتن عرف بین المللی و در راستای بی ارزش دانستن خون یمنی، از کودکان در جنگ استفاده می‌کند. تحویل کودکان اسیر شده مطابق با قانون بین المللی و توافق بین المللی درباره کودکان است.

کد خبر 4836794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha