۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰

محمدی عنوان کرد؛

تغییر سیاست ارزی در سازمان غذا و دارو/ دارو تحریم است

تغییر سیاست ارزی در سازمان غذا و دارو/ دارو تحریم است

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم، گفت: سیاست ما، کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌ کننده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، با بیان اینکه ۱.۵ میلیارد دلار برای اقلام وارداتی تخصیص ارز داشته‌ایم، افزود: تخصیص ارزی در سال جاری معادل ۳.۵ میلیارد دلار است؛ پیش بینی می‌کنیم که این مبلغ تخصیص یافته تا پایان سال کاهش یابد چرا که این مبلغ در طول زنجیره تأمین تا ارائه به ذی‌نفع خارجی کاهش می‌یابد.

وی با عنوان این مطلب که ما در حوزه دارو تحریم هستیم، گفت: به واسطه تحریم‌ها انتقال ارز و کالاها مشکل شده است؛ مشکلات به نحوی است که تمایل ما به ارز ترجیحی را کمتر می‌کند.

محمدی با عنوان این مطلب که سازمان غذا و دارو به دنبال مدیریت شرایط ارزی است، افزود: پس از مطرح شدن موضوع ارز ترجیحی تلاش کرده‌ایم علاوه بر تأمین ارز مورد نیاز، میزان وابستگی به ارز ترجیحی را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر، میزان وابستگی به ارز ترجیحی کاهش یافته و امیدوارم با همت یکدیگر بتوانیم میزان وابستگی به ارز ترجیحی را به طور کامل حذف کنیم.

محمدی با بیان اینکه حذف کامل ارز ترجیحی به حمایت سازمان برنامه و بودجه نیاز دارد، افزود: سازمان برنامه و بودجه به منظور حذف ارز ترجیحی باید نقدینگی لازم را تأمین کند. اصلاح سیاست حذف ارزی نباید به نحوی باشد که پرداخت از جیب مردم افزایش یابد.

وی گفت: در نظر داریم سیاست ارز ترجیحی را به «ارز یارانه‌ای» تغییر دهیم. ما در سازمان غذا و دارو به دنبال حذف ارز حمایتی نیستیم؛ هدف از ارز ترجیحی کنترل قیمت مصرف‌کننده است و سیاست ما با ارائه ارز یارانه‌ای نیز کنترل قیمت نهایی برای مصرف‌کننده است. ما با ارائه ارز ترجیحی توانسته‌ایم پرداخت از جیب مردم را از سال ۱۴۰۱ ثابت نگه داریم و با ارائه یارانه ارزی نیز در این مسیر همچنان گام برمی‌داریم.

کد خبر 6109792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha