۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۲۲

برگزاری سومین نشست تخصصی محله دوستدار کودک

برگزاری سومین نشست تخصصی محله دوستدار کودک

سومین نشست تخصصی محله دوستدار کودک به میزبانی شهرداری منطقه ۱۳ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در این نشست با ارائه نکاتی در زمینه شهر دوستدار کودک، گفت: ماهیت، ذات و ساختار شهر باید دوستدار کودک باشد و این مسئله چند بعدی است و عوامل زیادی از قبیل آموزش و پرورش، خانواده، خلاقیت و… در آن تأثیر گذار است.

وی ضمن آسیب شناسی ساختار شهر تهران با توجه به ساخت و ساز بی رویه، افزایش بی رویه خودروها و ساخت بزرگراه‌ها افزود: باید با گسترش فضاهای عمومی، پیاده روها و توجه به TOD، شهر را از خودروها پس بگیریم تا اقشار مختلف جامعه به راحتی در سطح شهر رفت و آمد کنند.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: گاهی سرمایه گذاری‌های سنگین، نتایج مثبتی به بار نمی‌آورد و لازم است بافت‌های شهری حفظ و نگهداری شود.

مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳ در ابتدای این نشست ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان با اشاره به لزوم اتخاذ استراتژی مدون و مهیا کردن زیر ساخت‌ها در زمینه مصوبه شهر دوستدار کودک و تحقق اهداف آن گفت: این منطقه، آمادگی دارد به عنوان پایلوت این طرح انتخاب و اقدامات مختلفی در این زمینه انجام دهد.

وی با ارائه گزارشی، احداث بوستان نشاط کودک، راه اندازی مرکز فرآموز، فعال سازی کانون‌های کودک، احداث محلی برای مادر و کودک در ایستگاه‌های مترو و پایانه، مناسب سازی اطراف مدارس و پیاده رو های شهر ازجمله اقدامات صورت گرفته و آتی این منطقه در زمینه مصوبه شهر دوستدار کودک عنوان کرد.

مجتبی دانشور، مدیرکل آموزش‌های شهروندی نیز در بخشی از این نشست ضمن تشکر از میزبانی شهرداری منطقه ۱۳ و ابراز امیدواری از عملکرد مدیران حوزه‌های شهری و اعضای شورای اسلامی شهر، آینده روشنی را برای داشتن شهری امن، سلامت و مناسب کودکان پیش بینی کرد و در خصوص اصول، اهداف و ساختار شهر دوستدار کودک، مطالبی را مطرح کرد.

کد خبر 4836965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha