۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۲۱

رئیس اداره بهداشت و درمان نزاجا:

مجتمع نقاهتگاهی ارتش تا ۳ هزار تخت قابل افزایش است

مجتمع نقاهتگاهی ارتش تا ۳ هزار تخت قابل افزایش است

امیر بهزاد موذنی گفت: مجتمع نقاهتگاهی نیروی زمینی ارتش تا ۳هزار تخت قابل افزایش است و بخش رادیولوژی و آزمایشگاه در مجتمع بیمارستانی شهید دکتر هجرتی پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر بهزاد موذنی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش (نزاجا) صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه دو هزار تختخوابی شهید دکتر هجرتی نزاجا اظهار کرد: هدف از تشکیل این مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاه این است که طول زمان بستری شدن بیمارانی که به علت کرونا در بیمارستان بستری بودند را در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها، برای ادامه درمان به نقاهتگاه بیاوریم و در این نقاهتگاه دوره کمون را سپری کنند و اگر خدای نکرده مجدداً مشکل پیدا کردند و با مشکلات تنفسی و تشدید بیماری مواجه شدند، بتوانیم در بیمارستانی که در اینجا طراحی کردیم، اقدامات درمانی را انجام دهیم.

وی با اشاره به روند پذیرش بیماران در این بیمارستان گفت: در بدو ورود به بیمارستان، پس از پذیرش بیماران، آنها به بخش‌های مرتبط معرفی می‌شوند و متناسب با پرونده‌ای که تشکیل می‌دهند امکانات انفرادی از جمله روتختی و روبالشی، لباس بیمار، دمپایی و وسایل شخصی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و در نهایت بیمار پس از شناختن پرستار و نیروی خدماتی خود در بخش بستری می‌شود.

رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نزاجا خاطر نشان کرد: در این مجتمع بیمارستانی محلی مشخص شده که در آن غذا به صورت گرم طبخ می‌شود و همکاران من در کنترل مواد غذایی و بهداشتی محل طبخ غذا را کنترل می‌کنند و پس از تأیید غذا را به صورت گرم در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

امیر موذنی گفت: در این مجتمع بیمارستانی تمام امکانات بیمارستانی شامل ICU، بخش بستری، اتاق عمل و خدمات دندانپزشکی و همچنین بهداشت روان و بهداشت محیط پیش‌بینی شده است. همچنین این امکان پیش‌بینی شده تا پزشکان مستقر در این مجتمع بیمارستانی برای مشاوره و راهنمایی با پزشکان متخصص در اقصا نقاط کشور ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه «این مجتمع نقاهت گاهی تا ۳ هزار تخت قابل افزایش است»، افزود: بخش رادیولوژی و همچنین آزمایشگاه در مجتمع بیمارستانی شهید دکتر هجرتی نیروی زمینی ارتش پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره بهداشت امداد و درمان نزاجا در پایان اظهار کرد: نیروهای انسانی نیروهای تخصصی پزشکی پرستاری متخصصین مختلف همه آماده شده اند و چیدمان لازم انجام شده است تا ان شاالله بتوانیم به نحو احسن در زمینه مقابله با ویروس کرونا انجام وظیفه کنیم.

کد خبر 4885751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ط. US ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
      0 0
      درود وخسته نباشید- ارتش برای ملت،ملت برای ارتش