۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۱۳

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

مددجویان مبتلا به کرونا در خراسان شمالی رایگان درمان می‌شوند

مددجویان مبتلا به کرونا در خراسان شمالی رایگان درمان می‌شوند

بجنورد- مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: درمان بیماران مددجوی مبتلا به کرونا با هماهنگی صورت گرفته با بیمه سلامت و بدون رعایت نظام ارجاع انجام شده و رایگان درمان می‌شوند.

مجید الهی‌راد در گفتگو با خبرنگار مهر یکی از دغدغه‌های این نهاد را رسیدگی به وضعیت سلامت خانوارهای تحت حمایت در مقابل بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: تاکنون جلسات مختلفی با مجموعه همکاران این نهاد برای رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی مددجویان در مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد پیشگیری از کرونا از همان روزهای ابتدایی شیوع این بیماری در این نهاد تشکیل شد و به همان نسبت در شهرستان‌های زیرمجموعه نیز با مدیریت رؤسای شهرستان‌ها و با هدف رسیدگی بهتر به سلامت مددجویان شکل گرفت.

فراهم‌سازی سامانه غیرحضوری خدمات‌دهی به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی فراهم‌سازی سامانه غیرحضوری خدمات‌دهی به مددجویان را از جمله اقدامات این نهاد در پیشگیری از بیماری کرونا برشمرد و افزود: زیرساخت‌های مراجعه غیرحضوری توسط سامانه e.emdad.ir فراهم‌شده که به این ترتیب مددجویان می‌توانند از طریق ثبت درخواست‌های خود در این سامانه در کمترین زمان ممکن خدمات دریافت کنند.

الهی‌راد اضافه کرد: در جهت آگاه‌سازی مخاطبان از خدمات غیرحضوری این نهاد، اطلاع‌رسانی‌های مختلفی از طریق فضای مجازی، صداوسیما و پیامک انجام گرفته است و تاکنون بیش از ۱۲۰۰ درخواست در این سامانه الکترونیکی ثبت و رسیدگی شده است.

وی همچنین برقراری تماس تلفنی مشاوران خانواده با مددجویان در شهرستان‌ها و توزیع شماره تلفن مددکاری فعال بین خانوارهای مددجو در جهت رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها را سایر اقدامات حوزه مبارزه با بیماری کرونا عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: علاوه بر موارد فوق تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷ نیز در اختیار مددجویان قرار دارد که جامعه هدف این نهاد با تماس با این شماره تلفن می‌توانند درخواست‌های خود را ثبت تا از طریق معاونین به مددکاران زیرمجموعه ارجاع و در اسرع وقت رسیدگی شود.

اتخاذ اقدامات ویژه مراقبتی و بهداشتی برای بیماران صعب‌العلاج

الهی‌راد با بیان این‌که هم اکنون بیش از ۱۴۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت این نهاد قرار دارند، اظهار داشت: با توجه به آسیب‌پذیر بودن این افراد در مقابل بیماری کرونا، اقدامات ویژه مراقبتی و بهداشتی برای این بیماران انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان به این نهاد اهدا شد که تمامی آن با اولویت بیماران خاص و صعب‌العلاج، سالمندان و اقشار آسیب‌پذیر به صورت مستقیم به حساب آن‌ها واریز شد به طوری که ۷ هزار نفر از مددجویان از این خدمت بهره‌مند شدند؛ همچنین از محل منابع کمک‌های جشن نیکوکاری نیز مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان در قالب خرید ملزومات بهداشتی برای مددجویان هزینه شد.

وی با بیان اینکه ملزومات بهداشتی خانوارهای مددجوی روستایی نیز از طریق بسیج و سپاه در حال توزیع است، تصریح کرد: از محل کمک‌های مردمی و مراکز نیکوکاری نیز بیش از ۱۸ هزار و ۲۰۰ بسته بهداشتی بین خانوارهای تحت حمایت این نهاد توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه به ورود مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد به تأمین نیازهای بهداشتی مردم اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار ماسک و لوازم بهداشتی از طریق تولیدی‌های این نهاد تهیه و به مراکز درمانی و بیمارستانی اهدا شده است.

اهدای کمک‌های معیشتی به خانواده‌های مددجویان

الهی‌راد با اشاره به آسیب‌های واردشده به اقتصاد خانواده‌های نیازمند ازجمله کارگران فصلی نیز گفت: برای کمک به تأمین بخشی از نیازهای معیشتی این افراد به تازگی ۸۴۰۰ خانوار موردی که اطلاعات آن‌ها در سامانه این نهاد ثبت بود به دولت معرفی شد تا از کمک‌های معیشتی بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: درمان بیماران مددجوی مبتلا به کرونا نیز با هماهنگی صورت گرفته با بیمه سلامت و بدون رعایت نظام ارجاع انجام می‌شود و هزینه‌های بیماران نیز توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

امهال در پرداخت اقساط صندوق امداد ولایت

وی یادآور شد: اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه افرادی که از صندوق امداد ولایت این نهاد وام گرفته بودند سه ماه با تأخیر دریافت می‌شود.

الهی‌راد اضافه کرد: برای کمک به معیشت مددجویان نیز ۱۳ هزار و ۲۲۰ بسته معیشتی و غذایی توزیع شده است اما با توجه به کم بودن اعتبارات، نیاز به ورود جدی خیران در این عرصه هستیم.

کد خبر 4888575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha