۱۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۱۰

روی خط «مهر» سفر کنید؛

گردش مجازی در آبشار «آسیاب خرابه» جلفا

گردش مجازی در آبشار «آسیاب خرابه» جلفا

تبریز- آبشار آسیاب خرابه یکی از زیباترین مناطق دیدنی آذربایجان شرقی بوده که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا به روی مسافران و گردشگران بسته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این روزها که به خاطر شیوع ویروس کرونا تمام اماکن گردشگری و تفریحی استان آذربایجان شرقی بسته شده است، سفری مجازی به آبشار آسیاب خرابه در شهرستان جلفا داریم.

این آبشار دارای ۱۰ متر ارتفاع و محوطه ۲۰۰ متر مربعی است. در نزدیکی آبشار یک آسیاب آبی وجود دارد که این آسیاب در گذشته مورد استفاده مردم قرار می گرفته است. در گذر زمان قسمت‌های زیادی از این آسیاب تخریب شده و کاربرد خود را از دست داده است.

وجود این آسیاب باعث شده تا این منطقه به آسیاب خرابه شهرت پیدا کند.

این ظرفیت بی بدیل گردشگری استان در جاده مرند- جلفا به سمت هادیشهر قرار دارد که این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته شده است.

این منطقه چشمه‌ای دارد که آب آن از کوه کیامکی تأمین می‌شود. در مظهر چشمه، درختان انجیر روییده‌اند، آب پس از تبدیل به آبشاری بسیار زیبا، ته دره به یک رشته جویبار می‌پیوندد و به سوی شمال دره جریان می‌یابد.

در سمت راست ته دره آبشارهای فراوانی به وجود آمده است. تمام سطح دیواره‌ها پوشیده از خزه و گیاهان آبزی است. صدها آبشار کوچک و بزرگ و صدای یکنواخت ریزش آب، چشم انداز بدیع و هوای خنک از جاذبه‌های دلپذیر آن است.

کد خبر 4889391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha