۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۵۲

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان عنوان کرد:

غربالگری ۴۱۵ هزار نفر در ایستگاه‌های سلامت استان همدان

غربالگری ۴۱۵ هزار نفر در ایستگاه‌های سلامت استان همدان

همدان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از غربالگری بیش از ۴۱۵ هزار نفر در ایستگاه های سلامت مبادی ورودی استان همدان خبر داد.

بهروز کارخانه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ۹ اسفندماه تا روز گذشته، اقدامات ضدعفونی برای ۲ هزار و ۱۱۰ نفر در ایستگاه‌های سلامت انجام شده است، گفت: در این ایام ۵۱ هزار و ۶۳۸ عدد ماسک، ۱۳ هزار و ۸۰۳ بطری مایع ضدعفونی کننده و شش هزار و ۹۳۰ لیتر مواد شوینده توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ نفر نیروی جمعیت هلال‌احمر در ایستگاه‌های سلامت استان مستقر هستند، خاطرنشان کرد: علاوه بر نیروهای جمعیت، یک هزار و ۶۷۳ نیروی داوطلب نیز در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

کارخانه‌ای از غربالگری ۴۱۵ هزار و ۸۳۱ نفر در ۱۴ ایستگاه سلامت جمعیت هلال احمر استان همدان خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۱۵ هزار و ۵۲۳ نفر فاقد علامت و ۳۰۸ نفر دارای علامت بودند که ۴۸ نفر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در تمامی بخش‌ها فعال است و تلاش خود را برای محیا کردن شرایط خوب روحی و جسمی افراد به کار می‌گیرد، گفت: پویش‌ها و جشنواره‌های مختلفی توسط جمعیت هلال‌احمر پیش‌بینی شده که از مردم دعوت می‌شود در این پویش‌ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: ششمین جشنواره فیلم و عکس با محوریت خدمات بشردوستانه، تب سنجی و غربالگری نیز در حال برگزاری است که مردم می‌توانند تصاویر و فیلم‌های سه دقیقه‌ای خود را به شماره ۰۹۰۲۱۶۸۵۱۷۸ ارسال کنند.

کارخانه‌ای با بیان اینکه کودکان ۵ تا ۱۱ ساله نیز می‌توانند نقاشی‌های خود را با موضوع کتابخانه ما، کشورم ایران، خانواده پرنشاط و بهداشت، به شماره ۰۹۰۲۱۶۸۵۱۷۸ ارسال کنند.

وی افزود: این شماره تلفن برای ارسال آثار در طرح ملی آوای وطن نیز پیش‌بینی شده که افراد، فرهنگ بومی و سنتی خود را به صورت گفتاری به مدت ده دقیقه ارسال خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با تأکید بر اینکه این روزها باید استرس خود را کنترل کنیم و بدانیم شرایط می‌توانست بدتر از این نیز باشد، خاطرنشان کرد: تا جایی که می‌توانیم اخبار مرتبط به کرونا را به ویژه در حضور کودکان دنبال نکنیم و در گفتگوهای تلفنی خود کمتر در مورد کرونا صحبتی کنیم.

وی ادامه داد: در این ایام به دیگران از جمله افراد مسن و یا کارگران روزمزد که با آسیب اقتصادی مواجه شده‌اند، کمک کنیم.

کارخانه‌ای با بیان اینکه باید احساس خوشایند داشته باشیم تا سطح ایمنی خود را افزایش دهیم، یادآور شد: ما باید روند روزمره خود را ادامه دهیم چون هرچه سخت‌تر بگیریم تحمل شرایط دشوارتر خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: در این روزها در خانه ورزش کنیم، با هم آشپزی کنیم، با هم خانه را تمیز کنیم و بازی‌های سنتی انجام دهیم.

کد خبر 4890014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha