۱۴ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۳۶

در روز ۱۳ فروردین؛

رکورد بی‌سابقه اوج مصرف داده استان یزد ثبت شد

رکورد بی‌سابقه اوج مصرف داده استان یزد ثبت شد

یزد ـمدیرکل ارتباطات‌وفناوری اطلاعات یزد، از همکاری مردم برای عدم خروج از خانه، استفاده از سرویس ها و خدمات مبتنی بر ارتباطات‌وفناوری اطلاعات و موفقیت طرح فاصله گذاری اجتماعی در یزد خبر داد.

محمدرضا پاکدل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نمودار ارائه شده، وضعیت اوج مصرف داده استان در سال ۹۷ اواخر سال ۹۸ قبل از شیوع کرونا و فروردین ماه سال ۹۹ را نمایش می‌دهد.

پاکدل افزود: با توجه اینکه ۸۷ درصد جمعیت استان در شهرها ساکن هستند و ۵۸ درصد جمعیت در مرکز استان سکونت دارند و همه شهرها از اینترنت پر سرعت همراه و ثابت برخوردارند، رشد مصرف داده نشان دهنده حضور مردم در شهرها و کاهش سفرهای درون استانی و سفر به روستاها و ییلاقات است.

وی، رشد قابل توجه مصرف داده در همه روزهای فروردین ماه با وجود تعطیلی یا کاهش فعالیت ادارات و اکثر کسب و کارها را بیانگر حضور مردم در خانه و استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی برای اموری مانند آموزش، خرید اینترنتی، فضای مجازی، ارتباط مجازی با دوستان و خانواده، گردشگری مجازی و… دانست.

پاکدل با اشاره به رکورد بی سابقه اوج مصرف داده استان در روز طبیعت گفت: ثبت این رکورد در استان، نشان دهنده همکاری مردم برای ماندن در خانه و موفقیت طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان است.

وی افزود: با وجود ۲.۵ برابر شدن اوج مصرف داده در استان یزد، عملکرد مطلوب حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در بخش‌های زیرساخت، مخابرات، اپراتورهای همراه و شرکت‌های خصوصی تأمین کننده اینترنت ثابت و سایر فعالان این حوزه قابل توجه و شایسته تقدیر است.

مهندسی و تکنسین‌هایی که با وجود خطر ابتلاء به بیماری کرونا، درخانه نماندند تا مردم بتوانند در خانه بمانند.

کد خبر 4890952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha