۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۴۰

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان:

ارتش در هر شرایطی آماده خدمت‌رسانی است

ارتش در هر شرایطی آماده خدمت‌رسانی است

زنجان-فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان گفت: ارتش همواره ثابت کرده که در هر شرایط و برهه‌ای آماده خدمت به مردم است.

سرهنگ داوود حمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ۲۹ فروردین (روز ارتش جمهوری اسلامی ایران) با بیان اینکه تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان از ۲۶ اسفندماه پارسال در راستای اجرای منویان مقام معظم رهبری و دستور سلسه مراتب فرماندهی در منطقه شمال کشور حضور یافته است، افزود: این حضور در راستای خدمت به هم‌وطنان‌مان در خطه شمال کشور و برای رفع آلودگی و گندزدایی محقق شده است.

وی با یادآوری اینکه طی این مدت در حدود ۴۸۴ روستا و چهار شهرستان شامل صومعه‌سرا، فومن، شفت و ماسال موضوع رفع آلودگی و گندزدایی انجام شده است، تصریح کرد: بی‌تردید با بودن ارتش در کنار مردم، هم‌وطنان‌مان بیشتر احساس آرامش به‌ویژه در شرایط کنونی جامعه می‌کنند.

حمدی ادامه داد: به عینه دیدیم که به خاطر حضور موثر و نزدیک نیروهای مسلح در راستای مقابله با ویروس کرونا، مردم از این شرایط و نوع خدمات‌رسانی احساس رضایت داشته و از این موضوع خوشحال بودند و این خود حاکی از آن است که ارتش تا به امروز توانسته است به وظایف خود در این زمینه به نحو مطلوب عمل کند.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان در ادامه با اشاره به میزان آمادگی ارتش در مقابله با چنین مسائلی، اظهار کرد: با توجه به وجود تجهیزات و آمادگی همیشگی نیروی انسانی، ارتش این آمادگی را دارد که در مواقع و برهه‌های مختلف با انعطاف‌پذیری که دارد، در شرایط گوناگون به خدمات‌رسانی مشغول شده و از حالت رزمی به حالت مردم‌داری و یا امدادی وارد عمل شود.


حمدی بیان کرد: برخی از تجهیزاتی که ارتش در اختیار دارد، چند منظوره بوده و می‌توان در شرایط مختلف از آن استفاده کرد. به عنوان مثال، امروز و در شرایط کنونی از تجهیزات جنگ نوین که چند منظوره است، برای رفع آلودگی استفاده می‌کنیم.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان افزود: ارتش توانایی لازم را دارد که در همه اتفاقات وارد عمل شود و یکی از شرح وظایف این نیرو در شرایط مختلف، مردم‌یاری است.

حمدی با اشاره به حضور تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان در دوران دفاع‌مقدس، یادآور شد: این تیپ در دوران دفاع‌مقدس حدود ۷۰۰ شهید تقدم نظام کرد. همچنین این تیپ در اکثر عملیات‌ها طی دوران دفاع مقدس حضور داشت. حتی قبل از شروع جنگ در کردستان حضور یافته و در عملیات‌هایی چون بیت‌المقدس و طریق‌القدس حضور موثری داشت.

وی، سطح آمادگی نیروهای ارتش در مقابله با تهدیدات مختلف را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارتش و همه نیروهای مسلح قدرت بازدارندگی در برابر تهدیدات مختلف دارند و همین آمادگی باعث شده است تا هیچ‌گاه این تهدیدات عملیاتی نشود.

کد خبر 4902441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha