۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۴۸

استاندار آذربایجان‌شرقی:

روزانه ۹۰۰ هزار عدد ماسک در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود

 روزانه ۹۰۰ هزار عدد ماسک در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ظرفیت بالای استان در تأمین نیازهایی مرتبط با کرونا اعلام کرد: روزانه بیش از ۹۰۰هزار ماسک و میلیون‌ها لیتر مواد ضدعفونی کننده در استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در جمع اعضای خانه احزاب آذربایجان شرقی، تقویت روحیه همدلی و وحدت در بخش‌های مختلف جامعه را از جمله آثار مثبت پدیده کرونا در کشور برشمرد و گفت: بیماری کرونا بخش‌های مختلف جامعه را تحت تأثیر قرار داده و همه بخش‌ها با تمام توان برای مدیریت این بیماری به صحنه آمده‌اند.

وی با بیان این‌که دولت، مسائل مربوط به مدیریت بیماری کرونا را با جدیت دنبال می‌کند، افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، از عملکرد این ستاد قدردانی کردند و اقدامات بخش‌های مختلف را تداعی‌گر ایثار و فداکاری سال‌های دفاع مقدس خواندند.

پورمحمدی با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی مدافعان سلامت، اظهار کرد: در سایه این مجاهدت‌ها، جمهوری اسلامی ایران توانسته عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشد که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای غربی نیز بر این موضوع صحه گذاشته‌اند.

وی با بیان این‌که بیماری کرونا در استان تحت کنترل است، افزود: بیش از ۸۲ درصد مبتلایان به این بیماری در استان، بهبود یافته و تعداد فوتی‌های روزانه نیز به شدت کاهش یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نگرانی اصلی از شیوع ناگهانی و افزایش آمار مبتلایان، رفع شده و امیدواریم با توجه ویژه به رعایت فاصله‌گذاری و توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم، به زودی شاهد ریشه‌کن شدن این بیماری باشیم.

وی با اشاره به برخورد غیرانسانی و غیراخلاقی برخی کشورهای غربی با بیماران کرونا، گفت: در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی از پذیرش بیماران مسن و نیازمند خودداری می‌کنند و آمار مرگ‌ومیر در این کشورها بسیار بالاست، اما جمهوری اسلامی ایران با تمام توان، امکانات خود را برای مقابله با این بیماری و درمان مبتلایان بسیج کرده است.

پورمحمدی با بیان این‌که در برخی از کشورهای غربی، تأمین کالاهای اساسی و اولیه مورد نیاز مردم با بحران مواجه شد، افزود: چنین مسائلی، ادعای غرب مبنی بر تمدن و پیشرفت را زیر سوال برد.

وی بر ضرورت مطالعه و بررسی تبعات کرونا در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و اتخاذ تدابیر مناسب برای دوران پساکرونا تاکید کرد و افزود: تشکل‌های مردم‌نهاد و مؤسسات خیریه در روزها و هفته‌های اخیر سنگ تمام گذاشتند و امیدواریم بعد از این هم دوشادوش مسئولان برای کاهش پیامدهای منفی کرونا در جامعه تلاش کنند.

کد خبر 4922964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha