۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۴۲

مهم ترین پرسش در روزهای کرونایی؛

عوامل تاثیر گذار در افزایش آمار مرگ های کرونایی

عوامل تاثیر گذار در افزایش آمار مرگ های کرونایی

مهم‌ترین سئوال مطرح از ابتدای شیوع اپیدمی کووید ۱۹ این بود که چند درصد از مبتلایان این بیماری فوت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نرخ مرگ و میر ناشی از عفونت کووید ۱۹ در مطالعاتی که از روش‌های مدل‌سازی استفاده کرده‌اند، بالاتر از مطالعات اپیدمیولوژیک با استفاده از تست سرولوژی برآورد شده است.

از آنجایی که هر دو نوع مطالعه ممکن است در برآورد این نرخ دچار خطاهایی باشند و همچنین به دلیل کم بودن تعداد مطالعات و تفاوت در نرخ مرگ‌ومیر ناشی از عفونت بین آنها، به نظر می‌رسد که هنوز به طور دقیق نمی‌توان نرخ مرگ و میر عفونت کووید ۱۹ را تعیین نمود.

پیشنهاد می‌شود که برای استفاده از نرخ مرگ و میر ناشی از عفونت کووید ۱۹ در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها تا به دست آمدن شواهد بیشتر و قوی‌تر در این زمینه صبر نمود.

نشان داده شده که احتمال مرگ‌ومیر کووید ۱۹ ارتباط مستقیم با سن بیماران دارد و ممکن است یکی از دلایل اختلاف بین نرخ مرگ و میر کشورها، ترکیب سنی مبتلایان در آنها باشد.

به نظر می‌رسد که نرخ مرگ و میر کووید ۱۹ در مقایسه با بیماری‌های مشابه مانند آنفلوانزا ارتباط بیشتری با سن بیماران داشته باشد، بنابراین بهتر است در مدل‌سازی‌ها برای برآورد میزان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ به ویژه در هنگام استفاده از مدل‌های سایر بیماری‌ها، ترکیب سنی جمعیت هدف مورد توجه قرار گیرد.

در مطالعه استان گیلان نرخ مرگ و میر ناشی از عفونت از سایر مطالعات پایین‌تر گزارش‌شده که ممکن است به دلیل کم شماری تعداد بیماران فوت شده باشد.

کد خبر 4923104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha