۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۸

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

شهرستان سفید در زمینه کرونا نداریم/ وضعیت قرمز در ۳ شهرستان

شهرستان سفید در زمینه کرونا نداریم/ وضعیت قرمز در ۳ شهرستان

کرمانشاه_ معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از لحاظ کرونا شهرستان سفیدی در استان نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شکیبا امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی کرونا تا کنون در استان کرمانشاه ۴۱۳۹ مورد مثبت ثبت شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از این تعداد ۸۳۰ مورد مربوط به بیماران بستری و ۳۳۰۹ نفر بیماران سرپایی بوده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: به این منظور تا کنون ۱۶ هزار و ۷۳۵ مورد نمونه گیری به عمل آمده است که ۳ هزار و ۶۲۸ مورد مربوط به بیماران بستری و ۸۳۰ مورد نیز مربوط به موارد مثبت بوده است و ۱۳ هزار و ۱۰۷ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است.

شکیبا افزود: بیماران سرپایی که تست کرونایی آنها مثبت اعلام می‌شود تا روز پنجم حداقل ۷ بار با آنها تماس حاصل می‌شود و روز چهاردهم نیز دوباره با آنها تماس گرفته می‌شود.

این مسئول فوت قطعی ناشی از کرونا را از ابتدای اپیدمی تا کنون ۱۱۳ مورد اعلام‌کرد و گفت: روز گذشته ۵۳۲ مورد نمونه گرفتیم که ۱۵۸ مورد مثبت اعلام شد که ۱۸ مورد آنها بستری و ۱۴۰ مورد دیگر سرپایی بودند.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه بیان داشت: در حال حاضر در استان کرمانشاه هیچ شهر سفیدی نداریم و بنا بر جمعیت شهرستانهای جوانرود، هرسین و ثلاث باباجانی در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی بر رعایت موارد بهداشتی توسط مردم و عدم حضور غیرضروری در اماکن عمومی تاکید کرد و گفت: در مقابله با بیماری کرونا سه کار باید انجام بدیم یا واکسن این بیماری را تهیه کنیم، یا دارو تخصصی و اثر بخش آماده شود یا ایمنی طبیعی ایجاد شود که امکان تهیه ۲ مورد اول به این زودی وجود ندارد فقط باید ایمنی طبیعی را بالا ببریم.

شکیبا گفت: هدف از بالا بردن ایمنی طبیعی، کنترل بیماری است چرا که مهار آن با توجه به اپیدمی جهانی، امری مهار نشدنی است.

وی همچنین بر خانه ماندن مردم تاکید کرد و گفت: اگر مردم مجبور به خروج از منزل هستند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و افراد پرخطر نظیر بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون، سرطان و سالمندان به طور جدی در منزل بمانند و خانواده‌های آنها نیز فاصله دو متری با آنها را رعایت کنند.

کد خبر 4935427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha