۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۳۴

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تاکید کرد؛

لزوم پیگیری برای تشکیل جلسات شورای توسعه قرآنی در استان مرکزی

لزوم پیگیری برای تشکیل جلسات شورای توسعه قرآنی در استان مرکزی

اراک-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: یکی از کاستی های برنامه های قرآنی استان تشکیل نشدن جلسات شورای قرآنی است که در دو سال اخیر به خوبی برگزار نشده و باید برای حل این موضوع تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صفر قربان پور روز یکشنبه در حاشیه دیدار با مدیرکل امور شهری، مدیرکل امور روستایی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از انحلال خانه‌های قرآنی روستایی، خانه‌های قرآنی شهری و حمایت از مؤسسات و خانه‌های قرآنی موجود تفاهم نامه‌ای در سطح کلان کشوری در ادارات کل ستاد مرکزی و استانی منعقد شده است که در نشست امروز راه‌های عملیاتی حمایت از آن بررسی شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد، اداره کل اوقاف اماکن عمومی که وقف خاص نیستند را در روستاها شناسایی کند تا در اختیار مؤسسات، مراکز یا خانه‌های روستایی قرآنی که فاقد مکان مناسب هستند، قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: اداره کل امور روستایی نیز با برگزاری نشستی با بخشداران استان در خصوص موضوع حمایت از خانه‌های قرآنی به دهیاران تاکید کنند که از ۲ درصد اعتباراتی که در روستاها می‌توانند هزینه کنند، یکی از اولویت‌های خود را به حمایت از خانه‌های قرآنی اختصاص دهند.

به گفته قربان پور در استان مرکزی نزدیک به ۱۸۰ خانه قرآنی وجود دارد که در شرایط اقتصادی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی عنوان کرد: برای فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز خانه‌های قرآنی شهر و روستا مقرر شد که حمایت‌های لازم از طریق استانداری پیگیری شود و مدیر شهری نیز در این حوزه همکاری را لازم به عمل آورد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی در راستای تشکیل جلسات ویژه شورای توسعه قرآنی در استان همکاری لازم را انجام می‌دهد چرا که یکی از کاستی‌های برنامه‌های قرآنی استان تشکیل نشدن جلسات شورای قرآنی است که طی دو سال اخیر به خوبی برگزار نشده است.

قربان پور عنوان کرد: اگر جلسات توسعه قرآنی در استان برگزار نشود، دستگاه‌های قرآنی باید با کمک یکدیگر ظرفیت جدیدتری برای فعالیت‌های قرآنی به وجود آورند تا با تعطیلی این فعالیت‌ها مواجه نباشیم و به نحوی بتوان به مؤسسات و مراکز قرآنی در این برهه کمک کرد.

کد خبر 4938762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha