در ایستگاه نوآوری شریف؛

مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر افتتاح شد

مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر افتتاح شد

مرکز نوآوری رسانه های صوت و تصویر در ایستگاه نوآوری شریف با هدف به‌کارگیری دانش بنیان‌ها در عرصه صوت و تصویر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز مرکز نوآوری رسانا به عنوان شتابدهنده سازمان صداوسیما و با هدف حمایت از تولیدات نوآورانه تلویزیونی با حضور دکتر علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما و دکتر ستاری معاونت علمی ریاست جمهوری ظهر روز هفتم تیرماه ۹۹ به صورت رسمی افتتاح شد.

راه اندازی این مرکز گام دیگری از سوی مرکز نوآوری سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر برای ایجاد تنظیم گری موثر در فضای مجازی کشور بوده است. این مرکز تلاش دارد ارتباطی دو سویه با دانش بنیان‌ها از ظرفیت‌های بالقوه مراکز علمی برای حضور فعال در صنعت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر بهره ببرد. همچنین این مرکز دارای ۶ استارت آپ فعال در حوزه صوت و تصویر است.

در این مراسم دکتر محمدصادق باطنی رئیس هیات مدیره رسانا گفت: در این مرکز به دنبال آن هستیم تا با شناسایی جوانان مستعد و توانمند، زمینه رشد تخصصی و تولید محصولات حرفه ای آنها را فراهم آوریم و رسانا را به برند تولیدات نوآورانه کاراولی های سازمان تبدیل کنیم. در این مرکز برای نخستین بار تیمهای جوان می توانند طرحهای خود را از مجرای رسانا برای سازمان صداوسیما ارسال کنند و پس از طی مراحل داوری توسط تهیه کننده ها و مدیران سازمان وارد دوره شتابدهی این مرکز شده و پس از تکمیل طرحهایشان، سرمایه مورد نیاز برای تولیدات مربوطه را فراهم نمایند.

در ادامه دکتر کمیل سوهانی، مدیر مرکز نوآوری رسانا درباره کارهای انجام شده در این مرکز تا کنون گفت: فراخوان نخستین دوره شتابدهی این مرکز، شهریور ۹۸ داده شد. ۱۰۰ طرح در قالبهای مستند، برنامه تلویزیونی، برنامه رادیویی، فیلم کوتاه، تیزر فرهنگی، واقعیت افزوده و مجازی، بازیهای رایانه ای، مینی سریال، پادکست و نماهنگ برای این مرکز ارسال شد و پس از طی مراحل داوری و پیش شتابدهی، نهایتا ۷ تیم به مرحله تولید و شتابدهی راه یافتند.

وی افزود: طرحهای این تیمها شامل یک مسابقه تلویزیونی اتاق فرار به نام رمز و راز، یک مسابقه تلویزیونی مبتنی بر واقعیت افزوده به نام فضانورد، یک سریال طنز (سیتکام) تعاملی به نام خانواده روبراه، یک مستند به نام دیوانگی، یک برنامه رادیویی به نام میدان فردوسی و یک هاردتاک در حوزه نسل جدید به نام دهه هشتادیا هستند که تمامی طرحها پس از جذب سرمایه هم اکنون در مراحل پیش تولید جهت آماده سازی برای پخش از رسانه ملی آماده می شوند و یک طرح نیز در حوزه بازیهای رایانه ای به نام دستهای پنهان آماده شده که جهت ارائه در پلتفرم جهانی استیم مراحل پایانی خود را طی می کند.

گفتنی است مرکز نوآوری رسانا زیرمجموعه مجتمع شهید آوینی بسیج صداوسیما بوده و گفتگوها برای پخش محصولات مختلف این مرکز از شبکه های دو، پنج، نسیم، مستند و سه و رادیو ایران در حال انجام است. همچنین این مرکز در ایستگاه نوآوری شریف واقع شده و فراخوان دومین دوره آن شهریور ماه ۱۳۹۹ منتشر خواهد شد.

افتتاح آزمایشگاه نوآوری رسانه در مرکز نوآوری شریف

همچنین در حاشیه این برنامه آزمایشگاه نوآوری رسانه افتتاح شد. آزمایشگاه نوآوری رسانه از جمله بخش‌های مرکز نوآوری صوت و تصویر به شمار می‌رود. از آنجایی که شکل گیری آزمایشگاه نوآوری رسانه یک ضرورت در این صنعت محسوب می‌شود و تاکنون بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه نوآوری رسانه‌ای در دنیا تاسیس شده، این مرکز افتتاح شد.

آزمایشگاه نوآوری رسانه‌ای کشور با هدف توسعه، تحلیل، شناسایی روندها و چشم اندازها در صنعت رسانه‌ای کشور ایجاد شده است. این آزمایشگاه در جایگاه نوآوری و خلق فرصت تا توسعه محصول برای افراد و سازمان‌های فعال در صنعت رسانه قرار گرفته است. همچنین این آزمایشگاه یک اتاق فکر تخصصی برای پیاده سازی ایده‌های نوآورانه در حوزه رسانه و محتوا است.

راه اندازی مرکز فناوری‌های مالکیت فکری در مرکز نوآوری رسانه‌ای صوت و تصویری ایستگاه شریف

یکی دیگر از زیرساخت‌های مرکز نوآوری صوت و تصویر، مرکز فناوری‌های مالکیت فکری است که امروز نیز افتتاح شد. مرکز فناوری‌های مالکیت فکری حلقه مفقوده شکل گیری یک زنجیره قدرتمند در تولید محتواست. این مرکز با هدف حفظ حقوق مالکیت فکری بنیان گذاری شده که ابعاد آن ثبت محتوا و قابلیت استناد زمانی یا فناوری، بلاکچین، تشخیص محتوای دارای حقوق مالکیت فکری با استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص اصالت اثر با تاکید بر توسعه تبلیغات است.

کد خبر 4959328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha