۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۹:۳۴

رضایی:

تجربه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نخستین تجربه ارتباط با نخبگی است

تجربه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نخستین تجربه ارتباط با نخبگی است

دبیر مجمع تسخیص مصلحت نظام گفت: تجربه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نخستین تجربه ارتباط پیشرفت با نخبگی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنان خود در یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اظهار داشت: تجربه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نخستین تجربه ارتباط پیشرفت با نخبگی در کشور است.

وی تجربه الگو را نخستین تجربه ارتباط پیشرفت با نخبگی در کشور دانست و ادامه داد: نظرات مجمع که حاصل برگزاری جلسات صحن و کمیسیون‌های مجمع و مصاحبه با اعضای مجمع بوده است، به‌زودی پس از جمع‌بندی در کمیته منتخب مجمع به ریاست رئیس مجمع، نهایی و به حضور مقام معظم رهبری و مرکز ارسال خواهد شد و سپس جلسات مشترک بین مرکز و مجمع برگزار شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت نظریه‌پردازی برای پیشرفت در ادامه با تأکید بر کلام رهبری که اگر این نظریه‌پردازی انجام نشود نظریه‌های غربی و مادی، جای آن را پر خواهد کرد، گفت: تحول بنیادین در فرهنگ و اقتصاد، مورد نیاز است و اصلاحات در فرهنگ و اقتصاد را با استفاده از تجربه سیاست، دفاع و امنیت می‌توان انجام داد.

رضایی در ادامه افزایش تعامل بین مجمع و مرکز را خواستار شد.

هم‌چنین در این جلسه صادق واعظ زاده رئیس شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در فراخوان تکمیل و ارتقای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ارکان نظام را مورد خطاب قرار دادند و اولین مخاطب ایشان، مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی و ارائه پیشنهادهای لازم به منظور اطمینان از کفایت الگو به عنوان سند بالادستی سیاست‌های کلان و نیز بازنگری سیاست‌ها در چارچوب الگو پس از ابلاغ آن بود.

وی با یادآوری تعامل مرکز و مجمع در دوسال گذشته اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر، نظرات مجمع در اختیار مرکز قرار گیرد تا در تکمیل و ارتقای الگو مورد استفاده واقع شود.

رئیس شورای عالی یادآور شد: پس از وصول نظرات مجمع، این نظرات در جلسات مشترک بررسی و استفاده کافی از آن‌ها در تکمیل و ارتقای الگو خواهد شد.

واعظ زاده افزود: اندیشکده‌های مرکز نیز آماده بررسی نظرات واصله با حضور نمایندگان مجمع خواهند بود. مباحث نظری نیز انشاالله ادامه پیدا خواهد کرد و در فرایند بلند مدت بازنگری و به روزرسانی الگو از نتایج آن استفاده خواهد شد.

یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به منظور استماع و بحث و بررسی نظرات و پیشنهادهای مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص سند الگو برگزار شد.

کد خبر 4963915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha