۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱

در چهار ماه نخست سال جاری؛

کرونا جابه‌جایی مسافر در راه‌آهن اراک را ۸۷ درصد کاهش داد

کرونا جابه‌جایی مسافر در راه‌آهن اراک را ۸۷ درصد کاهش  داد

اراک- مدیرکل راه آهن اراک از کاهش ۸۷ درصدی جابه‌جایی مسافر در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان به‌دلیل شیوع کرونا خبر داد.

محمدرضا قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهار ماهه امسال تعداد واگن‌های بارگیری شده پنج هزار و ۴۱۶ واگن با وزن ۲۹۵ هزار و ۲۲۶ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در چهار ماه نخست سال جاری یکهزار و ۹۳۴ واگن با وزن ۱۰۷ هزار تن تخلیه شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۱ درصد با افزایش تخلیه بار مواجه بودیم.

مدیرکل راه آهن اراک افزود: در چهار ماه اخیر با توجه به شیوع کرونا تعداد جابه‌جایی مسافر ۲۵ هزار و ۶۴۷ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۹۲ هزار و ۵۷۸ نفر بوده با ۸۷ درصد کاهش مواجه بودیم.

به گفته قربانی، با توجه به وجود کرونا بنا دستورالعمل مدیرعامل تعدیل نیروی انسانی صورت نگرفت و پرسنل حقوق خود را دریافت می‌کنند.

وی در خصوص وضعیت قطارهای مسافربری عنوان کرد: در حال حاضر قطارها نیز با ۲۰ درصد ظرفیت در بین استان‌ها در حال تردد هستند و با کاهش مسافر مواجه هستیم.

مدیرکل راه آهن اراک گفت: میزان تن کیلومتر مبدا به مقصدی ۲۰۹ میلیون و ۷۹۲ هزار تن کیلومتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته است.

قربانی میزان بار حمل شده از استان‌های دیگر در چهار ماه اخیر را ۳۴۴ میلیون تن کیلومتر عنوان کرد و گفت: این میزان بار حمل شده به صورت تن کیلومتری نسبت به سال قبل ۲۶ درصد افزایش یافته است.

وی در خصوص برنامه‌های سال جاری عنوان کرد: در حال پیگیری یک دستگاه سینی دوار به قطر ۳۰ متر که برای چرخش دیزل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که در اختیار ایستگاه راه آهن قرار گرفته هستیم تا ظرف سه ماه آینده نصب شود.

قربانی افزود: در حال پیگیری توسعه خطوط ایستگاه راه آهن سمنگان براساس طرح مصوب کمیته فنی ایستگاه هستیم که به ۵ میلیارد تومان اعتبار ملی نیاز دارد که اگر این اعتبار این پروژه به ما واگذار شود به مناقصه خواهیم گذاشت.

وی گفت: در چهار ماه اخیر در مجموع تعمیرات ۵۳۸ دستگاه واگن انجام شده و ۱۱۷ دستگاه واگن ساخته شده است.

قربانی یادآور شد: بارهای بارگیری شده نفت کوره از پالایشگاه به سمت ماهشهر بوده است. بار جدیدی از اواخر سال ۹۸ نفت کوره کم گوگرد است که برای سوخت کشتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و مورد تأیید یورو ۴ است، با توجه به تولید این نفت کوره در پالایشگاه سمنگان واگن به آن‌ها واگذار شد و از پالایشگاه شازند به مقصد بندرعباس حمل می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال در نظر داریم برای نفت کوره‌ای که از کرمانشاه با کامیون به سمت بندر عباس حمل می‌شود،قرار است بارگیری محموله نفت کوره از کرمانشاه با واگن انجام پذیرد. محموله شیمیاییL AB که توسط کامیون به اصفهان می‌رفت و با واگن به سمت ترکیه حمل می‌شد امسال این محموله برای اولین بار از کرمانشاه با واگن بارگیری شد و به سمت آدنای ترکیه ارسال شد.

قربانی گفت: قرار است محموله L AB از کرمانشاه بارگیری و به مقصد ترکیه حمل شود.

کد خبر 4986968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha