۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۴۴

معاون اقتصادی استاندار کردستان:

سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف استان کردستان قطع می‌شود

سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف استان کردستان قطع می‌شود

سنندج - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: در صورت تخلف نانوایی‌ها، سهمیه آرد آنها قطع می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه اصلاح نظام یارانه آرد و نان بر لزوم تشدید نظارت‌ها بر توزیع سهمیه آرد تاکید کرد و اظهار داشت: سهمیه آرد نانوایی‌ها در اختیار این کارگروه است و در صورت تخلف، سهمیه آنها قطع خواهد شد.

در این جلسه اداره کل استاندارد و علوم پزشکی استان گزارش‌هایی از میزان سلامت نان در استان ارائه کردند که جعفری میزان بالای انطباق را نقطه مثبت نان تولیدی در کردستان عنوان کرد و افزود: باید نظارت‌ها در راستای افزایش کیفیت و رعایت کمیت نان افزایش پیدا کند.

وی خواستار تشکیل گشت مشترکی متشکل از سازمان صمت، تعزیرات، اتاق اصناف و اتحادیه خبازان استان شد و ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که مردم در برابر حق خود اعتراض نمی‌کنند لذا باید اطلاع رسانی‌ها تقویت و سیستم اداری از معترضین در برابر متخلفان حمایت کند.

جعفری در خصوص گزارش پایین بودن میزان پروتئین نان، اظهار داشت: گندم تولیدی در استان، دیم و کاملاً سلامت است اما پروتئین پایینی دارد و باید با گندم آبی ترکیب شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کارخانه‌های آرد استان از جمله بهترین کارخانه‌های کشور است، یادآور شد: تولید آرد برای هر نوع نان، استاندارد خاصی دارد که رعایت آن برای سلامتی جامعه ضروری است اما باید نظارت شود سهمیه آرد به درستی توزیع شود و مردم را به سمت مصرف آرد سبوسدار سوق دهیم.

معاون استاندار در پایان در خصوص تخصیص آرد به گرده پزی، کلانه و کولیره پزی ها، گفت: با توجه به اینکه تعداد آنها در سطح استان زیاد نیست و اغلب شاغلین آن زنان سرپرست خانوار هستند، در صورت امکان با استفاده از اختیارات این کارگروه، کماکان با قیمت قبلی آرد به آنها تحویل شود.

کد خبر 4992350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha