۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۳۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

سلامت مردم اولویت اصلی در برگزاری مراسم عزاداری محرم است

سلامت مردم اولویت اصلی در برگزاری مراسم عزاداری محرم است

یزد ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم گفت: این مهم یک اولویت اساسی در برگزاری مراسم محرم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا نجیمی در جلسه کارگروه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر که با حضور نمایندگان ۱۴ دستگاه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم در عین حالی که به شعائر دینی عمل می‌شود، با همکاری خود مردم در حفظ سلامت آنها نیز موفق باشیم.

وی عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان شاهد کنترل ویروس کرونا بود و امیدواریم این تجربه موفق در مراسم عزاداری ماه‌های محرم و صفر نیز تکرار شود.

نجیمی تصریح کرد: تلاش ما برگزاری حجم گسترده‌ای از مراسم‌های عزاداری در فضای باز است و در این راستا از فضای باز حسینیه‌ها، حیاط مدارس، فضای باز دانشگاه یزد و دانشگاه آزاد، حوزه علمیه و مدرسه مصلی و … استفاده خواهد شد.

حرکت هیئات عزاداری محرم در خیابان‌ها ممنوع است

نماینده نیروی انتظامی در این کارگروه نیز اظهار داشت: جابجایی و حرکت هیئات مذهبی در خیابان‌ها ممنوع است و مسئولان هیئات مذهبی به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

دهقان عنوان کرد: لازم است از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شود ضمن اینکه برگزاری مراسم در فضاهای روباز نیز مورد تاکید است.

نماینده نیروی انتظامی در کارگروه برگزاری مراسم محرم و صفر ادامه داد: لازم است از ظرفیت مردم در حفظ سلامتشان استفاده شود و در این راستا استفاده از همیاران سلامت را توصیه می‌کنیم زیرا تجربه نشان داده مردم همواره پای کار هستند و هر کجا از ظرفیت آنها استفاده شده، موفقیت به دنبال داشته است.

وی بر لزوم ترغیب مردم به هزینه نذورات در امور بهداشتی تاکید کرد و گفت: اکنون بسیاری از خانواده‌ها در تأمین ماسک و مواد ضدعفونی کننده دچار مشکل هستند که می‌توان از این طریق مشکلات آنها را حل کرد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در ایام محرم و صفر به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا همچون گذشته در کنار مردم و هیئات مذهبی است و برای برقراری نظم و امنیت تلاش می‌کند.

کد خبر 4997979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha