۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۱۰

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

تبیین سند بزرگ قرآنی با افق ۳ تا ۵ ساله در کشور ضروری است

 تبیین سند بزرگ قرآنی با افق ۳ تا ۵ ساله در کشور ضروری است

اصفهان - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: نیازمند تبیین سند بزرگ قرآنی با افقی سه تا پنج ساله هستیم تا علاوه بر هدف‌گذاری‌ها تقسیم وظایف فرهنگسازی قرآنی به شکل جامع شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین بلک، ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیاری از برنامه‌های کشور به واسطه گسترش ویروس کرونا تحت تأثیر قرار گرفته است، ما نیز برای برگزاری مسابقات قرآنی در این ارتباط دغدغه‌هایی داشتیم، اما به لطف خدا در مراحل مختلف این دوره مسابقات با استقبال خوبی مواجه بودیم و استان اصفهان جزو سه رتبه اول کشور در میزان استقبال از مسابقات قرار گرفت ضمن اینکه تمامی امکانات و پروتکل‌های بهداشتی مد نظر کارشناسان بود به خوبی رعایت شد.

وی در ادامه گفت: ما استعدادهای فراوانی در زمینه‌های قرآنی داریم که شاید در این نوع از مسابقات قابل شناسایی نباشند، این افراد، کسانی هستند که در زمینه حفظ بسیار توانمند عمل کرده‌اند اما در سایر زمینه‌ها مثل صوت، لحن و غیره عملکرد چشمگیری نداشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که برای اولین بار در این دوره از مسابقات صورت گرفت، برگزاری مسابقات تشویقی برای چهره‌های قرآنی در رشته‌های مختلف بود، تاکید کرد: ما نخواستیم توانمندی این افراد در زمینه حفظ قرآن مغفول بماند و به لطف خدا توانستیم استعدادهای خوبی را در این دوره از مسابقات شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: این نکته تأثیر بسیار مثبتی در روحیه این گروه از متسابقین داشته و مسیر برای ادامه رقابت‌هایشان نیز باز شده است.

ضرورت برقراری ارتباط با حافظین قرآن در طول سال

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان شناخت و برقراری ارتباط با حافظین قرآن در طول سال را اقدامی قابل تقدیر، اما ناکافی ارزیابی کرد و ادامه داد: باید آموزش فراگیری را در طول سال برای این علاقه مندان مهیا کرد
تا زمینه رشدشان را فراهم کنیم، از سویی دیگر باید تلاش کنیم فرایند مسابقات که طی دو یا سه روز همراه با محدودیت‌هایی برگزار می‌شود، در طول زمان بلندتری رخ دهد تا بتوانیم متسابقین را به شکل مطلوب‌تری ارزیابی کنیم.

وی گفت: البته در این ارتباط برنامه‌هایی در استان اصفهان و در ستاد کرونای کشور مطرح است که به دلیل قرار گرفتن در شرایط کرونایی، روند تصمیم گیری در این ارتباط تسریع خواهد شد.

شناسایی استعدادهای شهرستان‌ها و تمرکز زدایی مسابقات قرآنی

حجت الاسلام بلک با اشاره به محدودیت حضور در مسابقات قرآنی، تصریح کرد: محدودیت حضور در مسابقات باعث شد قسمتی از کار را در شهرستان‌ها دنبال کنیم، به لطف خدا در شهرستان‌ها عناصر قرآنی، امکانات و بسترهای لازم وجود دارد و برای برگزاری مسابقات هم نیروهای شایسته ای از داوران و سایر نیروهای شایسته این حوزه حضور دارند، ما نیز باید استعدادهای موجود در شهرستان‌ها را بیش از پیش باور و به سمت تمرکز زدایی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه به عقیده من در مباحث قرآنی نکات کامل و جامع‌تری نسبت به موضوعات مرتبط با مسابقات قرآنی وجود دارد، تصریح کرد: اداره اوقاف عهده دار مسابقات قرآنی است، اما در فعالیت‌های قرآنی ارگان‌های زیادتری حضور دارند و اهدافی هم برای خودشان تبیین کرده و به لطف خداوند کارهای بزرگی هم در این زمینه شکل گرفته است.

توزیع بسته‌های فرهنگی و قرآنی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان داشت: این نکته بسیار حائز اهمیت است که در کنار مسابقات بتوانیم کارهای محتوایی دیگری مثل توزیع بسته‌های فرهنگی و قرآنی داشته باشیم اما رسیدن به این نکته نیازمند هماهنگی دستگاه‌های مختلف قرآنی با یکدیگر است.

وی گفت: اگر نگوییم باید طرح جامع قرآنی در کشور ایجاد کنیم، حداقل نیازمند تبیین سند بزرگ قرآنی با افقی سه تا پنج ساله هستیم تا علاوه بر هدف‌گذاری ها تقسیم وظایف به شکل جامع صورت بگیرد و به همه اهدافمان در راستای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در کشور دست پیدا کنیم.

کد خبر 4999187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha