۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۱۱

رئیس اوقاف شاهرود:

بنای مسجد تاریخی امام حسن عسگری (ع) شاهرود مقاوم‌سازی می‌شود

بنای مسجد تاریخی امام حسن عسگری (ع) شاهرود مقاوم‌سازی می‌شود

شاهرود- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود گفت: بنای ارزشمند مسجد تاریخی امام حسن عسگری (ع) این شهر می‌بایست حفظ شود و لذا می‌بایست بنای آن مورد مقاوم سازی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا حاج حسینی در جمع خبرنگاران همزمان با شامگاه شنبه در اوقاف شاهرود ضمن بیان اینکه با توجه به وضعیت فعلی ساختمان مسجد امام حسن (ع) شاهرود این بنا نیاز به مقاوم سازی دارد، ابراز کرد: این مسجد یکی از اماکن مذهبی و مهم شهرستان شاهرود محسوب می‌شود که بین مردم دارای جایگاه خاصی است.

وی افزود: هر چند طبق نظر رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود، به علت اعمال تغییرات در مسجد در دهه ۶۰ قابلیت ثبت میراث ملی و فرهنگی این بنا وجود ندارد اما باید گفت به دلیل اینکه ارزش معنوی این بنا برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است برنامه‌ریزی برای مقاوم سازی در دستور کار هیئت امنا قرار گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود با اشاره به اقدامات در راستای مقاوم سازی مسجد، تاکید کرد: مسجد در گذر زمان مقاوم سازی شده و ادامه اقدامات صورت گرفته در خصوص مقاوم سازی مسجد توسط هیئت امنای قبلی انجام شده است اما با توجه به اینکه بنای کنونی مسجد به دلیل مشکلات موجود در بحث مقاومت ممکن است خطراتی برای نمازگزاران و مجاوران دارد، می‌بایست مقام سازی اساسی این بنا انجام می‌شد.

حاج حسینی با اشاره به ضرورت حفظ جان و سلامتی نمازگزاران و مجاوران مسجد، تاکید کرد: با توجه به ضرورت مقاوم سازی بنا، این اداره به هیئت امنای مسجد تاکید کرد قبل از شروع هرگونه فعالیت عمرانی، نسبت به انجام هماهنگی با اداره میراث فرهنگی اقدام کنند لیکن پس از انجام هماهنگی توسط هیئت امنا با اداره میراث نسبت به آغاز عملیات مقاوم سازی توسط هیئت امنا با نظارت کارشناسان فنی و میراث فرهنگی از محل کمک‌های مردم خیر شاهرود اقدام شد.

کد خبر 4999382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha