۲۱ خرداد ۱۳۸۶، ۱۲:۵۸

مفتی جدید استرالیا برای دوره ای دو ساله معرفی شد

مفتی جدید استرالیا برای دوره ای دو ساله معرفی شد

تاج الدین هلالی مفتی اعظم استرالیا از سمت خود کنارگیری کرد و فهمی ناجی الامام، مشهور به فعال و ترویج کننده فرهنگ تکثر و تعدد دینی، برای دوره ای دو ساله به عنوان مفتی جدید استرالیا معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلام آنلاین، شورای ملی امامان استرالیا دیروز یکشنبه 20 خرداد ماه طی یک بیانیه اعلام کرد ما خدمات شایسته شیخ هلالی برای سالها فعالیت مورد قدردانی قرار داده و برای سلامتی وی دعا می کنیم.

تاج الدین هلالی مفتی سابق استرالیا

پیش از این رهبران مسلمان پس از یک جلسه چهار ساعته پشت درهای بسته مسجد پرستون در حومه ملبورن تصمیم گرفتند هلالی مفتی استرالیا باقی بماند اما وی این سمت را نپذیرفت.

هلالی مصری تبار از سال 1988 به عنوان مفتی استرالیا فعالیت کرده است و اکتبر گذشته به علت مشکلات جسمانی از ناحیه سینه در بیمارستان بستری شد.

شورای اجرایی 15 نفر امامان استرالیا جلسه ای تشکیل دادند و مفتی آینده این کشور را برای اقلیت مسلمان انتخاب کنند، پس از اتمام جلسه هلالی باز هم نخستین انتخاب بود، اما وی باز هم از قرار گرفتن مجدد در این سمت سرباز زد.

هلالی به کرات به واسطه اظهارات خود مناقشات بین المللی بسیاری را برانگیخته و مورد انتقاد دولت، بخشهای مخالف دولت و حتی جامعه 300 هزار نفری مسلمانان استرالیا قرار داشت.

فهمی ناجی الامام مفتی جدید استرالیا

شورای ملی امامان استرالیا پس از امتناع وی، شیخ فهمی ناجی الامام را به عنوان یک دوره 2 ساله مفتی جدید استرالیا معرفی کرد .

انتظار می رود وی به اقلیت مسلمان کمک کرده و آنها را در راستای ادغام مؤثرتر در جامعه هدایت کند.

شیخ فهمی ناجی الامام همکاری نزدیکی با شورای فقه و تحقیق اسلامی خواهد داشت که زیر نظر شورای ملی امامان استرالیا ااره می شود.

الامامی 79 ساله در سال 1951 در 23 سالگی وارد استرالیا شد و از آن زمان تاکنون در راستای اشاعه تساهل و هماهنگی میان مسلمانان و جامعه استرالیا فعالیت کرده است . وی همچنین در ماه می سال 2001 نشان افتخار استرالیا را به عنوان بالاترین جایزه این کشور برای دستاوردها و فعالیتهای خود در درک چند فرهنگی میان اقلیت مسلمان و جامعه استرالیا دریافت کرد.

کد خبر 500179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha