۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۳۳

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش:

بیشترین آسیب کرونا متوجه دانش آموزان ورودی ابتدایی و متوسطه

بیشترین آسیب کرونا متوجه دانش آموزان ورودی ابتدایی و متوسطه

کرمان - رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: بیشترین آسیب تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا متوجه دانش آموزان ورودی ابتدایی و متوسطه است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقرزاده عصر سه شنبه در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شیوع ویروس کرونا تأثیرات همه جانبه ای بر ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وارد کرد و موجب ایجاد بزرگ‌ترین وقفه آموزشی در جهان بعد از جنگ جهانی دوم شد.

وی با بیان این مطلب که راهبرد اصلی پروژه مهر دسترسی دانش آموزان به آموزش با کیفیت است، افزود: باید یک بررسی و پایش نیز در زمینه تأثیر ویروس کرونا بر فرایند یادگیری انجام داد.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش اظهار داشت: امروزه استراتژی نظام‌های آموزشی جهان یک روند و استراتژی روشن و مشخصی را دنبال نمی‌کنند و توصیه‌های آموزشی آنها دارای نتیجه معلومی نیست چراکه برنامه‌های آنها کوتاه مدت و کلی هستند.

وی عنوان کرد: آنچه که امروز به آن احتیاج داریم درک شرایط کرونایی است و همچنین وضعیت موجود باید تبیین شود و با داشتن استراتژی در ابعاد مختلف به سمت و سوی حل مشکلات احتمالی حرکت کنیم.

باقرزاده با اشاره به اینکه بیشترین آسیب تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا متوجه دانش آموزان ورودی ابتدایی و متوسطه است، بیان داشت: در شرایط کرونایی به کیفیت آموزش باید توجه شود چرا که تحقیقات و پژوهش ها نشان داده است که ۳۰ تا ۳۵ درصد زمان آموزش هدر می‌رود لذا باید به گونه‌ای برنامه ریزی و تلاش کرد که دانش آموزان درگیر یادگیری شوند.

وی با بیان این مطلب که شیوع این ویروس موجب ایجاد اختلال در تعامل میان معلمین و دانش آموزان شده است، ابراز داشت: بسیاری از مهارت‌های اجتماعی و زندگی دانش آموزان در مدارس فرا گرفته می‌شود اما متأسفانه این امر نیز متأثر از ویروس کرونا قرار گرفته است لذا در ارتباطات مجازی باید مهارت آموزی مدنظر قرار بگیرد.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ماندن دانش آموزان در خانه به دلیل ویروس کرونا سلامتی آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا اجرای طرح تحولی پایش و ارزیابی وزن دانش آموزان در کنترل وزن دانش آنان اثرگذار است.

وی با بیان این مطالب یکی دیگر از اثرات کرونا بر امر آموزش، اختلال در روند نظارت بر امر یادگیری است که باید برنامه ریزی قابل توجهی شود، تصریح کرد: تحقیقات نشأت داده است که استفاده از فناوری برای معلمین، دانش آموزان و اولیا استرس آور است درنتیجه باید در این شرایط از فرهنگیان حمایت شود.

باقرزاده با اشاره به اینکه به دنبال افزایش پهنای باند در شبکه شاد هستیم لذا رایزنی‌ها در این زمینه درحال انجام است، بیان داشت: شبکه شاد درحال تکمیل شدن است و قابلیت‌های مختلف و متنوعی همچون برگزاری آزمون، پوشه گیری و برقراری ارتباط زنده در این شبکه ایجاد شود.

کد خبر 5002435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha