۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

۲۹۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند

۲۹۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین بستری هستند

قزوین- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در بیست و چهار ساعت گذشته با افزایش ۴۵ بیمار جدید تعداد افراد بستری در استان به ۲۹۴ نفر رسید.

پیمان نامدار در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت بیماری در استان قزوین اظهار داشت: با هماهنگی و اقدامات انجام شده در برنامه‌های عزاداری و سوگواری ایام محرم خوشبختانه شاهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیئت‌های عزاداری بودیم و دچار چالش نشدیم.

وی بیان کرد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی شاهد توجه جدی عزاداران به نکات بهداشتی بودیم و در کنار آن عزاداری‌ها هم با شور حسینی برگزار شد و این برنامه‌ها نشان داد مردم همچنان به توصیه‌های بهداشتی و سلامت خود و دیگران اهمیت می‌دهند.

۴۵ بیمار جدید در استان قزوین

نامدار از افزایش سفرهای برون شهری و درون شهری ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: مهمترین نگرانی ما حضور مردم در مراکز جمعیتی و مسافرت‌های غیر ضروری است که در ایام تعطیلات شاهد آن بودیم که می‌تواند در هفته‌های آینده تعداد بیماران مبتلا را افزایش دهد.

بستری شدن ۲۹۴ بیمار کرونایی در قزوین

وی گفت: در بیست و چهار ساعت گذشته متأسفانه ۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند که در حال حاضر تعداد بیماران بستری شده به ۲۹۴ نفر رسیده است.

نامدار اضافه کرد: ۸۵ درصد هیئت‌های عزاداری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و ۹۰ درصد عزاداران از ماسک استفاده کردند و در روزهای گذشته در ارزیابی انجام شده مشخص شد کارکنان ادارات هم در رعایت نکات بهداشتی جدی بودند و بیش از ۸۰ درصد از ماسک استفاده کردند.

نگران انتقال آلودگی‌ها در نانوایی‌ها هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: متأسفانه در نانوایی‌ها، مجتمع‌های تجاری و پاساژها با کمترین میزان رعایت نکات بهداشتی مواجه بودیم و در پاساژها ۲۹ درصد و نانوایی‌ها ۳۲ درصد نکات بهداشتی رعایت شده است.

وی بیان کرد: احتمال آلودگی در نانوایی‌ها ناشی از رد و بدل کردن وجه نقد، استفاده نکردن از ماسک و دستکش توسط اشخاص شاغل در نانوایی‌ها است و امیدواریم در این مکان‌ها به فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها اهمیت بیشتری داده شود.

نامدار حضور مردم در پاساژها و مجتمع‌های تجاری و بازار را نگران کننده دانست و خواستار رعایت نکات بهداشتی در این مراکز جمعیتی شد.

نامدار اظهار داشت: در حال حاضر ۶۵ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های بهداشتی بستری هستند و حال ۲۵ نفر آنها وخیم است همچنین در شبانه روز گذشته متأسفانه ۵ نفر از بیماران در استان فوت کردند.

قزوین و تاکستان در وضعیت قرمز قرار دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر وضعیت شهرهای قزوین و تاکستان قرمز و شهرستان بوئین زهرا نارنجی و سایر شهرها از جمله آبیک، آوج، البرز در وضعیت زرد است.

کد خبر 5012862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha