۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۲۳

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

امیر خانزادی: در دریا با هیچ کسی شوخی نداریم

امیر خانزادی: در دریا با هیچ کسی شوخی نداریم

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری مهر از حضور شناورهای نداجا در دریای سرخ برای مقابله با دزدان و تروریست‌های دریایی خبر داد.

گشت‌های دریایی، استفاده از ظرفیت تکاوران نیروی دریایی و عملیات ویژه، ناوشکن‌ها، پروازی‌ها کمک می‌کنند که برای کشتی‌های جمهوری اسلامی و چه سایرین که از این منطقه تردد می‌کنند امنیت برقرار شود.

وقتی نیروی نظامی مستقر شد و امنیت را برقرار کرد همه از آن بهره مند می‌شوند؛ اما زمانی شیطنت‌های تروریستی رخ می‌دهد و دنباله‌های دولتی دارد یعنی یک سری از دولت‌ها پشت عوامل تروریستی اقداماتی می‌کنند که ظاهر قضیه مشخص نیست و به دولت خاصی منتسب نمی‌شود اما ابزارها و اطلاعاتی که می‌آید نشان می‌دهد یک گروهک تروریستی ساده با ظرفیت‌های مشخص نیست، حتماً یک دولتی از این موضوع حمایت می‌کند و باعث ناامنی می‌شود.

تروریست‌ها از سلاح استفاده می‌کنند و ممکن است آسیب‌های جمعی داشته باشد.

اینجا به یک نیروی قهری نیاز است که عملیات نظامی انجام دهد، یکی از عملیات نظامی مهم اسکورت مستقیم است، یک ناوشکن یا ناوگروه در کنار کشتی‌های تجاری و نفتکش قرار می‌گیرد، محیط را پایش و کنترل دقیق می‌کند و با عملیات تروریستی مقابله می‌کند تا ناامنی صورت نگیرد.

در سال گذشته چندین بار لازم شد که ما کشتی‌هایمان را تا دهانه کانال سوئز همراهی کنیم و هر زمان لازم باشد این کار را انجام خواهیم داد، برای مقابله با هر تهدیدی در دریا حضور داریم و در این ارتباط با هیچکس شوخی نداریم.

اگر لازم باشد کشتی توقیف یا بازرسی شود حتماً این کار را انجام می‌دهیم و تا هر کجای دنیا لازم باشد کشتی‌های مان را اسکورت مستقیم می‌کنیم.

کد خبر 5017298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha