۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۲۸

از عصر امروز؛

بارش های پراکنده مهمان گیلانیان/دمای هوا ۵ درجه خنک می شود

بارش های پراکنده مهمان گیلانیان/دمای هوا ۵ درجه خنک می شود

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار و فراهم شدن شرایط برای بارش باران در استان، گفت: دمای هوا ۲ تا ۵ درجه خنک می شود.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار از امروز به منطقه است.

وی افزود: بر همین اساس شرایط برای افزایش کاهش نسبی دما و در بعضی نقاط بارندگی و وزش باد و رعد و برق (موقتی شدید) تا روز پنجشنبه در استان گیلان مهیا می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه در این مدت دمای هوا نیز ۲ تا ۵ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، گفت: وزش باد، رعد و برق، مه آلودگی هوا از پدیده‌های جوی در روزهای بارانی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان اکثر نقاط استان گیلان صاف تا نیمه ابری است، افزود: به تدریج شاهد افزایش ابر، وزش باد و در بعضی نقاط بارندگی و رعد و برق خواهیم بود.

دادرس ادامه داد: برای فردا (چهارشنبه) نیز آسمان اکثر نقاط استان گیلان نیمه ابری تا ابری همراه با مه صبحگاهی، کاهش نسبی دما، در برخی نقاط بارندگی و رعد و برق پیش بینی شده است.

وی همچنین از شهروندان و مسافران خواست به دلیل بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، از مستقر شدن نزدیک رودخانه‌ها خودداری کنند.

کد خبر 5024264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha