۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۲

مروری بر وصیتنامه شهدا؛

شهید رجبی: رمز پیروزی ملت وحدت است/نفس‌هایتان را مطیع عقلتان کنید

شهید رجبی: رمز پیروزی ملت وحدت است/نفس‌هایتان را مطیع عقلتان کنید

اردبیل - فرمانده شهید خدمتعلی رجبی از سرداران استان اردبیل در بخشی از وصیت نامه اش می نویسد: وحدت رمز پیروزی ملت ماست و با آن می توان کاخ های سبز و سرخ دشمنان را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهید خدمتعلی رجبی یکم فروردین ماه سال ۱۳۴۱ در روستای هشتجین از توابع خلخال به دنیا آمد و هفتم اسفند ماه سال ۱۳۶۲ در حالی که معاونت گردان تخریب لشکر ۳۱ عاشورا را برعهده داشت در عملیات خیبر به مقام عالی شهادت رسید در گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبرگزاری مهر اردبیل بخشی از وصیت نامه ناب این شهید را منتشر می‌کند که چنین نوشته است:

نجات همه پیروی از امام و رهبری است

سلام بر پدر و مادر پیرم، پدر و مادری که سالیان دراز زحمتم را کشیدند ولی من نتوانستم خدمتی به آنها بکنم. ولی مادرم شیرت را حلالم کن که به هدر ندادم و جانی که پوست و گوشت و استخوانش از شیر تو رشد کرده بود فدای قرآن کردم و در مقابل گناهانم هیچ متاع قیمتی برای تعویض پیدا نکردم. جز خونم که امانتی دست شما از سوی خدا بود. اگر مین‌ها بدنم را تکه تکه کردند و برایتان هدیه فرستادند ناراحت نشوید و مرا قبول کنید. این چند کلمه را به عنوان وصیت می‌نویسم و می دانم که لیاقت نوشتن وصیت نامه را به امت مسلمان ندارم.

اول: شهادت می‌دهم خدایی را یکی است و صمد، رحمن و رحیم و مهربان و ستار و غفار و قهار است، شهادت می‌دهم که همه پیامبران برحق اند و به علی (ع) و یازده فرزند بر حقش شهادت می‌دهم، به معاد که زمان بر انگیخته شدن انسان‌ها است و زمان عدل و داد و زمان قضاوت خداست، قسم می‌دهم.

دوم: امت مسلمان نفس‌هایتان را مطیع عقلتان کنید از اختلافات بپرهیزید که امام فرمود: همه اختلاف‌ها سر (منیت) است. دنیا فانی است آنچه می‌ماند خوبی و بدی است.

سوم: امام را رها نکنید و پیروی کنید که رهبر همه ما به سوی نجات و فلاح است. از اختلافات بپرهیزید و تابع هوا نفس نباشید که انسان را هلاک می‌کند، به نغمه‌های شوم مزدوران بیرونی و درونی استعمار گوش فرا ندهید که حضرت امام فرمود: شیطان بزرگ آمریکاست. تقوا را فراموش نکنید چرا که هر کس سوار بر کشتی تقوا شود از طوفان‌های سهمگین زندگی و امواج دنیا نجات یافته و در بهشت موعود پهلو می‌گیرد.

چهارم: جنگ را فراموش نکنید که مسئله اصلی ما جنگ است. پدران و مادران! فرزندان خود را روانه جبهه کنید. از تهمت زدن و تجسس درباره همدیگر بپرهیزید که خداوند تجسس کنندگان و تهمت زنندگان را دوست ندارد. آنچه را که درباره دیگران از بدی‌ها می‌دانید همچون خداوند قهار و ستار بپوشانید که وظیفه انسان‌ها همین است.

قدردان خانواده‌های شهدا باشیم

پنجم: رمز پیروزی یادتان نرود! که همانا وحدت است با حفظ وحدت می‌توان کاخ‌های سبز و سرخ سفید را لرزاند و درهم ریخت که وعده پیروزی نهایی نزدیک است.

ششم: به خانواده شهدا احترام گذاشته و قدرشان را بدانیم که ما هر چه داریم از آنان داریم. خانواده شهدا گرانقدرترین و پربهاترین انسان‌های کامل و بهترین نعمت خداوند که همان جان‌های شیرین فرزندانشان بوده است، در راه خدا داده‌اند.

هفتم: مساجد را پر کنید که مساجد سنگر است. اسلام را رها نکنید که کمک به اسلام باید به خاطر خدا باشد، نه اینکه با اشتباه یک فرد هر چند ظاهری در رده بالایی باشد همه چیز را از یاد برده و آنچه که تکلیفمان می‌باشد توجیه کنیم. خدا نکند آن روز بیاید که خداوند منان بر اثر کفران نعمتها نعمتهایش را از ما بگیرد.

هشتم: خواهرانم! درس از زینب کبری (س) و مادرم! از زهرا مرضیه (س) و برادرانم! درس از امام سجاد (ع) و پدرم! درس از امام حسین (ع) بگیرید و متزلزل نشوید. رسالت زینب (س) بر دوش شماست، به یاری اسلام بشتابید و می‌خواهم مرا عفو کنید و برایم دعا کنید.

خداوندا امام عزیز را باقی بدار! تا آقایش مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف‌) تشریف فرما شوند. خدایا گناهانم را ببخش! لشگریان توحید را پیروز بگردان!

ساعت ۸ شب ۲۸/‏۱۱/‏۱۳۶۲‬ چادر در نزدیکی قصر شیرین

کد خبر 5030355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha