۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱

معاون اداره کل نوسازی مدارس البرز:

۵۵۷ کلاس درس در استان البرز در حال ساخت است

۵۵۷ کلاس درس در استان البرز در حال ساخت است

کرج- معاون اجرایی و نظارت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: در حال حاضر ۴۳ پروژه فعال با ۵۵۷ کلاس درس در استان داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کارگر موقر پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۴۳ پروژه فعال با ۵۵۷ کلاس درس در استان داریم که از این تعداد ۹ پروژه برای اولین بار با مسؤولیت اجتماعی شرکت نفت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت و مابقی نیز از محل اعتبارات دولتی تأمین و این پروژه‌ها برای مهر ۱۴۰۴ آماده می‌شوند، اظهار کرد: از ۴۳ پروژه فعال، ۱۱ پروژه از محل اعتبارات دولتی انجام و مابقی پروژه‌ها با کمک خیران و بخشی نیز به صورت مشارکتی توسط خیر و دولت تأمین اعتبار می‌شود.

معاون اجرایی و نظارت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با اشاره به اینکه در این میان ۱۵ پروژه در قالب ۱۳۱ کلاس درس با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مهر سال جاری آماده و تحویل آموزش و پرورش می‌شود، بیان کرد: عملیات اجرایی استخر آزادگان در فردیس و استخر شهید آخوندی در خیابان برغان در سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود.

کارگر موقر با اشاره به اینکه امسال اعتبارات آنها تقریباً به صورت کامل دیده شد، خاطرنشان کرد: استخر آزادگان با ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع زیربنا و استخر شهید آخوندی نیز با یک هزار و ۶۵۰ مترمربع زیربنا و اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان امسال آماده و تحویل دانش آموزان می‌شود.

یدالله آهنگر، معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز نیز در این جلسه با بیان اینکه البرز هر ساله از لحاظ تحقق تعهدات خیران مدرسه ساز جزو پنج استان برتر کشور بوده است، عنوان کرد: اکنون با تحقق ۸۵ درصدی جذب مشارکت خیران با ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار در مدرسه سازی عملکرد خوب و شایسته تقدیری داریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه خیرانی که در استان البرز در احداث مدارس مشارکت می‌کنند، از داخل و خارج از استان و حتی خارج از کشور هستند، اعلام کرد: تعداد خیران مدرسه سازی که در سامانه خیران ثبت شده تقریباً ۶۹۰ نفر است که از این تعداد ۹۰ خیر بانو و مابقی آقا هستند اما آمار خیران فعال در بستر آموزش و پرورش بیش از این تعداد است.

کد خبر 6106224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha